Original title:
Uplatnění literatury jako produktu na německém trhu
Translated title:
Literature as a product on the German market
Authors:
Hubková, Pavlína ; Zapletalová, Šárka (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na literaturu jako produkt a zkoumá, jaký význam a jaké možnosti má export české literatury na trh Spolkové republiky Německo. Teoretická část je věnována specifikům literárního produktu a trhu s literaturou. Další kapitola se zaměřuje na německý trh s literaturou. Charakterizuje vývoj v posledních letech a současný stav, postavení překladové literatury a význam exportu české literatury do Německa. Třetí část představuje na příkladu konkrétního spisovatele možnosti uplatnění české literatury v Německu.The thesis is focused on literature as a product, and examines the importance and the possibilities of the export of Czech literature to the German market. The theoretical part is devoted to the specifics of the literary product and the literary market. The next chapter is focused on the German market in literature. It characterizes the development of recent years and the current situation, the position of literature in translation and the importance of the export of Czech literature to Germany. The third part presents a concrete Czech writer and his possibilities on the German market.
Keywords:
Czech literature; Germany; literary product; market in literature; marketing; literární produkt; marketing; Německo; trh s literaturou; česká literatura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15823