Original title:
Marketing města Rejštejn
Translated title:
Marketing of the town Rejštejn
Authors:
Hlaváčová, Veronika ; Peková, Jitka (advisor) ; Kadeřábková, Jaroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá marketingem šumavského města Rejštejn. V roce 2007 byl Rejštejnu navrácen status města, což pro něj znamená základní odrazový bod k nastartování socioekonomického rozvoje a k podpoře cestovního ruchu. Marketing představuje prvek řízení města, který může tento rozvoj v Rejštejně podpořit. Pozornost je v práci věnována především detailní analýze dosavadního využívání nástrojů marketingového mixu, jejíž výsledky slouží jako základ pro navržení zlepšení využívání nástrojů marketingového mixu v městě Rejštejn do budoucna.The topic of this thesis is the marketing of the town of Rejštejn in the Bohemian Forest. In 2007, the town regained the status of a town, which could be the first step in restarting socio-economic development and supporting tourism. The thesis focuses mostly on a detailed analysis of the current use of the marketing mix, whose results enable for suggesting future improvements in the marketing of the town of Rejštejn.
Keywords:
Marketing mix; Public sector marketing; Town marketing; marketing ve veřejném sektoru; marketingový mix; městský marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15817