Original title:
Loajalita zákazníka retailingové firmy jako konkurenční výhoda
Translated title:
Loyalty of the customer of retail store as a competitive advantage
Authors:
Sluková, Kristýna ; Průša, Přemysl (advisor) ; Zapletalová, Šárka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou loajality zákazníka -- tedy jeho věrnosti a spokojenosti -- jakožto jednou z konkurenčních výhod maloobchodní jednotky. Každá zdravá společnost by se měla snažit si svého zákazníka udržet a stimulovat ho k dalšímu nákupu, takovýto zákazník je poté jejím hnacím motorem a ve finále vytváří největší část tržeb. Samotná spokojenost zákazníka nestačí, protože i spokojený zákazník se k nám vrátit nemusí. Loajální je ten, který se spokojený rád vrací. Jako retailingovou firmu jsem si zvolila řetězec maloobchodních prodejen RockPoint, který prodává sportovní vybavení a doplňky. Takto zaměřenou firmu jsem si vybrala, protože jsem ji v porovnání s potravinovými řetězci shledala vhodnější pro zkoumání loajality. Cílem této bakalářské práce je pomocí vlastního výzkumu zjistit, zda je zákazník Rock Pointu loajální a doporučit firmě možná řešení do budoucnosti.This bachelor thesis is concerning with a loyalty of a customer in conditions of a retail store -- what means with his constancy and satisfaction -- as one of the competitive advantages. Every single healthy company should aspire to keep its customer apart and to stimulate him to next purchase. Such customer is than driving force of the company and he creates the greatest part of sales. Satisfaction itself does not suffice because satisfied customer does not have to come back. Loyal is such one who is returning regularly, glad and satisfied. As retail store I have chose an outdoor retail chain Rock Point which offers outdoor equipment and complements. This kind of retail store I have chose because I had found it more convenient for loyalty research than e.g. food stores are. The goal of this thesis is to detect if the Rock Point's customer is loyal and to make some recommendations for the future development of the company.
Keywords:
Loyalty as a competetive advantage; Loyalty of the customer; Rock POint store analysis; satisfaction of the customer; analýza Rock Point; loajalita zákazníka; lojalita jako konkurenční výhoda; spokojenost zákazníka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15732