Original title:
Politický marketing v primárních volbách Demokratické strany 2008
Translated title:
Political marketing in Democratic Party primary elections 2008
Authors:
Pistulková, Petra ; Dvořáková, Vladimíra (advisor) ; Faturová, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této práce je politický marketing v primárních volbách Demokratické strany 2008 a způsob jeho využití Barackem Obamou a Hillary Clintonovou. Po teoretickém vymezení pojmu politický marketing je práce zaměřena na hlavní rysy kandidátů, které ovlivnily jejich obraz v očích voličů (problematika image, podpora celebrit a rodiny a využití mediálních prostředků). Práce se dále týká průběhu samotných primárních voleb a jednotlivých kroků, které během kampaně Clintonová i Obama učinili, dále pak možných dopadů těchto kroků na růst či pokles preferenčních hlasů ze strany voličů. Cílem práce je analyzovat primární prezidentské volby Demokratické strany v roce 2008 z hlediska politického marketingu a odpovědět na otázku, jaké klíčové faktory vedly k vítězství Baracka Obamy, jakým způsobem se mu podařilo překonat více jak dvacetiprocentní ztrátu podpory z počátku kampaně a zvítězit nad Clintonovou, která byla na začátku primárních voleb považovaná za jasnou favoritku.This work analyzes the use of political marketing of Barack Obama and Hillary Clinton in Democratic Party primary elections 2008. Theoretical definition of political marketing is followed by a description of main characteristics of presidential candidates (image, support from celebrities and family and the use of media). Following part deals with primary elections themselves, with decisions made by Obama and Clinton and their outcome on exit polls. The goal of this work is to answer the question: What were the key elements that lead to the victory of Barack Obama and how did he succeed in winning over Hillary Clinton, who was considered to be the frontrunner to win?
Keywords:
candidates; election campaign; media; political marketing; primary elections; kandidát; média; politický marketing; primární volby; volební kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15676