Original title:
Branding umělce na příkladu malíře Václava Radimského
Translated title:
The Artist Branding on an Example of painter Vaclav Radimsky
Authors:
Ludvíková, Daniela ; Tyslová, Irena (advisor) ; Hucková, Barbara (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá umístěním děl českého impresionistického malíře Václava Radimského na trhu, do oblasti trhu s uměním aplikuje ekonomické teorie brandingu a oceňování kulturních statků. Práce definuje základní činitele v oblasti trhu s uměním a analyzuje jejich vliv na brand umělce a jeho díla. Důležitou součástí je deskripce uměleckého životopisu Václava Radimského a zhodnocení jejich jednotlivých částí ve vztahu k brandu jeho děl, stejně jako srovnání s díly dalších umělců - impresionistů.The work deals with the placement of works of the czech impressionist painter Vaclav Radimsky on the market and applies economic theories of branding and valuation of cultural goods in the art market. Thesis also defines the essential factors in the art market and analyze their impact on brand of the artist and his work. An important part of the description is artistic biography of Vaclav Radimsky and evaluation of its individual parts in relationship to the brand of his works, as well as comparison with the works of other artists - the Impressionists.
Keywords:
Art; Artist; Branding; Market; Vaclav Radimsky; branding; trh; umělec; umění; Václav Radimský
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32988