Original title:
Strategie rozvoje cestovního ruchu vybrané destinace - analýza činnosti Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava
Translated title:
The Strategy of Tourism Destination Development - the Acitvity Analysis of the Tourism Authority South Moravia
Authors:
Večeřová, Lucie ; Vaško, Martin (advisor) ; Vojtová, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Zajistit destinaci úspěch na trhu cestovního ruchu není v současné době zvyšujících se nároků návštěvníků a sílící konkurence snadno dosažitelným cílem. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu je úzce spjat s přímým rozvojem regionů, jímž se zabývají moderní disciplíny destinačního marketingu a managementu. Cílem práce je analyzovat činnost Centrály cestovního ruchu -- Jižní Morava, která je organizací destinačního marketingu a managementu v České republice v destinaci Jižní Morava a usiluje o zvýšení počtu návštěvníků s důsledkem zvýšení příjmů z cestovního ruchu v regionu. V práci jsou vymezeny pojmy týkající se destinačního managementu, charakterizována Jižní Morava z pohledu nabídky cestovního ruchu, provedeno zhodnocení její činnosti v kontextu s charakterem regionu a navrženo další směřování aktivit.Nowadays it is not an easy achievable aim to ensure the success of tourism destination in the tourism market due to tougher and tougher competition and more and more demanding visitor requirements. The sustainable development of tourism is in a close relation with the regional development which the destination marketing and management deal with. The thesis aim is to analyse the activity of the Tourism Authority South Moravia which is the Destination Management Company in the Czech Republic in South Moravia and aims at the visitor number increase in the region. The thesis involves some definitions from destination management field, the characteristics and tourism offers of South Moravia region, the activity evaluation within the context of the regional characteristics and the possible future activities.
Keywords:
destination management; destination marketing; South Moravia; Tourism Authority South Moravia; Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava; destinační management; destinační marketing; jižní Morava
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15561