Original title:
Marketingové plánování v FMCG: případová studie značky Lovela
Translated title:
Marketing Planning in FMCG: Case Study Lovela
Authors:
Waniausová, Lucie ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Machek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je identifikovat specifika marketingového plánování pro trh FMCG a vytvořit reálný roční marketingový plán značky Lovela na rok 2012. Práce je sestavena ze tří logicky navazujících částí. První část práce je ryze teoretická a shrnuje poznatky získané z dostupné literatury věnující se tématu marketingového plánování a jeho fázím. Ve druhé části jsou jednotlivé fáze blíže popsány z praktického pohledu brand manažerů působících na rychloobrátkovém trhu. Pro získání výpovědí manažerů je využito expertních rozhovorů. Ve třetí části je na základě získaných poznatků a doporučení sestaven konkrétní roční marketingový plán.The Master's Thesis'goal is to identify specifics of maketing planning in FMCG market and prepare marketing plan for brand Lovela in 2012. Thesis is divided into three related sections. The first part is purely theoretical and summarizes lessons learned from the available literature dealing with the topic of marketing planning and its phases. The second part is focused on description of each phase from experts'point of view. This part is based on interviews with three FMCG brand managers. The third part is devoted to the creation of the specific annual marketing plan.
Keywords:
expert interviews; FMCG market; marketing planning; expertní rozhovory; marketingové plánování; trh FMCG
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/32006