Original title:
Marketingové aktivity ve sportu
Translated title:
Activities in sports marketing
Authors:
Janoušková, Veronika ; Horová, Olga (advisor) ; Průšová, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce představuje marketingové nástroje, které se využívají ve sportu. V teoretické části je představen marketing, marketingový mix a dále je aplikován teoreticky do sportovního odvětví. V praktické části je aplikován marketingový mix na český fotbalový klub Bohemians 1905, a.s. Je popsán celý marketingový mix této sportovní organizace. Marketingový mix je následně zhodnocen a jsou dána doporučení. Je popsán nabídkový list klubu, jehož prostřednictvím se klub prezentuje před potencionálními partnery. Také se zaměřuje práce na prodej reklamy, a na to jak souvisí úspěšnost klubu s růstem zisku za prodej reklamy.Bachelor document presents marketing activities which are use in sport departments. Theoretic part presents marketing, marketing mix and marketing mix in sport. Practical part is about marketing mix in the czech football club Bohemians 1905, a.s. I evaluate their tools in marketing mix and try to find out some new solutions and give them some new introductions.
Keywords:
activities; marketing; sport; marketing; nástroje; sport
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15459