Original title:
Aplikace marketingu v zubní ordinaci
Translated title:
Marketing Application in the Dental Office
Authors:
Votánek, Pavel ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je popsat marketingový mix zubní ordinace, zhodnotit ho a navrhnout případné změny. V teoretické části se budu věnovat vymezení marketingového mixu s ohledem na jeho specifika ve zdravotnictví. V praktické části nejprve představím zvolenou ordinaci, vytvořím SWOT analýzu a marketingový mix konkrétní ordinace a pokusím se navrhnout možnou marketingovou komunikaci.The goal of my Bachelor's Thesis is to describe marketing application in the dental office, assess the current level and suggest changes. In theoretical part I will narrate marketing mix in Health enviroment. In practical part I will aim to create SWOT analysis and marketing mix of investigated dental office. In conclusion I will suggest recommendations in marketing promotion to improve current state of dental office.
Keywords:
Marketing in the dental office; Marketing Mix; Marketing promotion; Marketing zubní ordinace; Marketingová komunikace; Marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31883