Original title:
Mobilný marketing
Translated title:
Mobile marketing
Authors:
Budzáková, Zuzana ; Stříteský, Václav (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto bakalárska práca si kladie za cieľ predstaviť mobilný marketing ako aj možnosti jeho využitia v marketingovej komunikácii firiem, poukázať na narastajúci význam a potenciál mobilného marketingu v súčasnej dobe. Okrem toho sa budem snažiť zhodnotiť efektivitu jednotlivých foriem mobilného marketingu na základe ich komparácie a analýzy, identifikovať kľúčové faktory úspechu a navrhnúť doporučenie pri voľbe konkrétnej formy mobilného marketingu.Tato bakalářská práce si klade za cíl představit mobilní marketing i možnosti jeho využití v marketingové komunikaci firem, poukázat na rostoucí význam a potenciál mobilního marketingu v současné době. Kromě toho se budu snažit zhodnotit efektivitu jednotlivých forem mobilního marketingu na základě jejich komparace a analýzy, identifikovat klíčové faktory úspěchu a navrhnout doporučení při volbě konkrétní formy mobilního marketingu.This bachelor thesis aims to introduce mobile marketing as well as the possibility of its use in marketing communications company, and to highlight the increasing importance and potential of mobile marketing nowadays. In addition, we purport to evaluate the effectiveness of various forms of mobile marketing on the comparison and analysis basis, and to identify the key success factors; and to propose recommendations in choosing particular forms of mobile marketing.
Keywords:
Mobile marketing; response rate; SMS campaigns; Mobilný marketing; response rate; SMS kampane
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31874