Original title:
Marketingový výzkum péče o zákazníky v oblasti prodeje dámského prádla
Translated title:
Marketing research of customer care in the field of women's underwear
Authors:
Doubková, Klára ; Horová, Olga (advisor) ; Konarovská, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce zkoumá péči o zákazníky v oblasti dámského spodního prádla, zaměřuje se především na ochotu a prodejní dovednosti personálu, odbornost personálu a sortiment zboží. Marketingový výzkum byl proveden metodou mystery shopping v sedmi vytipovaných prodejnách spodního prádla. Mystery shoppingu se zúčastnilo sedm nezávislých proškolených figurantek. Z provedeného výzkumu jasně vyplývá, že prodejny zaměstnávají sice milý, ovšem neškolený personál, a rozhodně nezajišťují sortiment, který by byl schopen uspokojit ženy. Nejkritičtější je situace v širokých řetězcích.The bachelor thesis inquires into the customer care in the field of women's underwear and focuses primarily on helpfulness and sale skills of the staff, the specialized knowledge of the staff and the assortment of offered goods. The marketing research was based on the mystery shopping method in seven selected retail stores selling underwear. Seven independent instructed model customers participated in the mystery shopping. The research clearly shows that the staff employed in the stores is pleasant, but untrained, and the offered range of goods is definitely not able to satisfy all women. The situation is most critical in big chain stores.
Keywords:
Customer care; Marketing research; Mystery shopping; Personal approach; Marketignový výzkum; Mystery shopping; Osobní přístup; Péče o zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31825