Original title:
Využití metody Assessment Centre při výběru obchodních zástupců ve společnosti působící v oblasti FMCG
Translated title:
Recruitment and selection of Sales Representatives in the company in the FMCG sector focusing on the methods of Assessment Centre
Authors:
Hrdinová, Šárka ; Stříteský, Marek (advisor) ; Campbell, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je navržení kompetenčního modelu pro Assessment Centre ve výrobní společnosti působící v oblasti FMCG. K prověření vybraných kompetencí je využito dotazníkové šetření, jak u obchodních zástupců samotných, tak i u jejich přímých nadřízených. Dalším cílem je navržení několika modelových situací, u kterých je možné sledovat u uchazečů projevy chování, jednotlivé dovednosti, znalosti, zkušenosti a další kompetence, jež jsou potřebné k efektivnímu plnění úkolů na dané pracovní funkci obchodního zástupce. První dvě kapitoly bakalářské práce jsou zaměřeny na teoretickou část metody Assessment Centre a jejího efektivního využití. Další kapitoly popisují společnost působící v oblasti FMCG, analýzu pracovního místa obchodního zástupce, tvorbu kompetenčního modelu a tři modelové situace -- hraní rolí.The aim of this Bachelor`s Thesis is to design the competency model of the method Assessment Centre in the company in the FMCG sector. The questionnaire of Sales Representatives and Area Sales Managers is used for screening of their competence. The second aim of this thesis is to design a few model situations, which show behaviour, skills, knowledge, experience and other compentence of Sales Representatives. The theoretical part is included in the first and the second chapter of the Bachelor`s Thesis. It describes the method of Assessment Centre and its efficient use. There are chapters which introduce the FMCG company, the analysis of position, the process of designing competency model and three model situations - role plays.
Keywords:
Assessment Centre; competency model; model situation; sales representative; Assessment Centre; kompetenční model; modelová situace; obchodní zástupce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31751