Original title:
Obnovené české retro značky a jejich vnímání spotřebiteli
Translated title:
Renewed czech retro brands and their consumer perception
Authors:
Ševčík, Josef ; Říha, David (advisor) ; Chytková, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá obnovenými českými retro značkami a tím, jak jsou vnímány spotřebiteli. Teoretická část definuje pojem retro v souvislosti se značkou a představuje příběhy takových značek na českém trhu. V praktické části je pak analyzován výzkum formou focus group, který zkoumá vnímání těchto značek spotřebiteli napříč věkovými kategoriemi. Cílem celé práce je zmapovat fenomén retro na českém trhu a zjistit, jak je vnímán spotřebiteli vzhledem k věku a výrobkové kategorii.This thesis deals with the renewed Czech retro brands and how they are perceived by consumers. The theoretical part defines retro in relation to the brand and it is representing stories of such brands on the Czech market. In the practical part there is a research by form of focus group analyzed, which examines consumer perception of these brands across all age categories. The aim of this thesis is to explore the phenomenon of retro on the Czech market and see how it is perceived by consumers due to age and product category.
Keywords:
Consumer perception; Renewed czech retro brands; Retro; Retro Marketing; Trademark; obchodní značka; obnovené české retro značky; retro; retro marketing; vnímání spotřebiteli
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31690