Original title:
Vliv finanční krize na objem reklamních výdajů
Translated title:
The influence of the financial crisis on advertising expenditure volume
Authors:
Michalcová, Anna ; Písař, Pavel (advisor) ; Zemplinerová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem mé bakalářské práce je analyzovat možný vliv finanční krize na objem reklamních výdajů. První část práce srovnává několik příkladů teoretických pohledů na ekonomii reklamy. Analytická část práce zkoumá dopad finanční krize na reklamní výdaje. Analýzu jsem provedla na příkladu České republiky a USA, kde bylo možné tento vliv pozorovat dříve. V závěrečné části obeznamuji se situací několika firem a hodnotím, zda finanční krize jejich reklamní výdaje ovlivnila.The main objective of my bachelor thesis is to analyze the possible influence of the financial crisis on advertising expenditures. The first part of the thesis compares several examples of theoretical approaches to the economics of advertising. The analytical part of the thesis investigates the impact of the financial crisis on advertising expenditures. I have performed the analysis on the example of the Czech Republic and USA, where it was possible to observe such an influence in advance. In the final part I apprise of a situation in several companies, and evaluate whether the financial crisis has affected their advertising expenditures.
Keywords:
advertising; advertising expenditures; crisis; financial crisis; marketing; finanční krize; krize; marketing; reklama; reklamní výdaje
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15421