Original title:
Marketingová komunikace B2B. Projekt pro značku Motrio.
Translated title:
B2B Marketing Communication for the brand Motrio
Authors:
Lukašík, Tomáš ; Zadražilová, Dana (advisor) ; Solničková, Blanka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Značka Motrio označuje brand neoriginálních náhradních dílů, jenž spadá do portfolia společnosti Renault Group a který v posledních letech ovlivněných především finanční krizí zaznamenává úspěch v mnohých zemích Evropy právě kvůli svému konceptu nízkých cen.Cílem této práce je stanovení optimální marketingové B2B komunikace značky Motrio směrem k nezávislým servisům v zemích regionu střední Evropy, který zahrnuje Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, a to na základě marketingové analýzy regionu.Motrio is a brand of non-original spare parts, that belongs to the Renault Group portfolio and that is successful within few last years which are influenced by the economic crisis. The concept is based on the low price offer of the spare parts. The object is to create an optimal marketing B2B communication for the Motrio brand in the R3 site (independent services) in the region of Middle Europe (Czech republic, Slovakia and Hungary).
Keywords:
B2B; marketing communication; Renault; B2B; marketingová komunikace; Renault
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31450