Original title:
Strategie podniku
Translated title:
Strategy of an Enterprise
Authors:
Paluka, Jiří ; Kovář, František (advisor) ; Prokeš, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tvorbou optimální strategie pro vybraný podnik. Práce je rozdělena na 2 části. Teoretická část by měla objasnit pojmy a postupy při tvorbě vhodné strategie a popsat jednotlivé analýzy, které vedou ke konečné volbě. Praktická část je zaměřena na aplikaci jednotlivých analýz do konkrétního podniku a následné doporučení, jakým směrem by se měl podnik v následujícím období vydat. Cílem práce je provést komplexní strategickou analýzu ve vybraném podniku a na základě této analýzy určit současnou pozici společnosti na trhu a následně navrhnout strategii na následující období.The diploma thesis deals with creating the optimal strategy for selected enterprise. The work is divided into 2 parts. The theoretical part should explain the terms and processes in formulating appropriate strategies and describe the various analyses, leading to a final choice. The practical part is focused on the application of analysis to specific business and subsequent recommendations, which direction should the company issue in the following period. The aim is to make a complex strategic analysis of the selected company and on the basis of this analysis to determine current position on the market and then propose a strategy for the next period.
Keywords:
external analysis; internal analysis; strategic analysis; strategy; SWOT Analysis; externí analýza; interní analýza; strategická analýza; strategie; SWOT Analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31351