Original title:
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny v době hospodářské krize
Translated title:
Media influence on people's life and behaior in the period of financial crisis
Authors:
Frolova, Yuliya ; Hubinková, Zuzana (advisor) ; Mudrová, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na chování a prožívání člověka v době hospodářské krize. Cílem této práce je zjistit názory na míru důvěry lidí vůči médiím v otázkách ekonomické krize a poměrvlivu medii na vedomi lidi. Teoretická část vysvětluje pojmy hromadné sdělovací prostředky, popisuje historie vzniku medii a její typy, vliv medii na společenské povědomí a probírá fenomen krize v Rusku a na západě. Praktická část obsahuje interpretace výsledku empirického výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézám a rozhodnutí o tom jestli stanovené hypotézy jsou v souladu s teoretickou častí nebo se liší.This thesis examines the influence of media on human behavior and experience during the economic crisis. The aim of this work is to establish views on the degree of trust people to the media on questions of economic crisis and the ratio of the impact of media on people's consciousness. The theoretical part explains the the terms mass media, describes the history of media and their types, the influence of media on social awareness and discusses the phenomenon of the crisis in Russia and the West. The practical part contains the interpretation of the result of empirical research with respect to the assumptions and decisions about if the hypotheses are consistent with the theoretical parts or different.
Keywords:
crisis; manipulation; media; public; suggestion; krize; manipulace; média; publikum; sugesce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30997