Original title:
Problematika propagácie Portugalska ako destinácie so zvláštným zameraním na český trh.
Translated title:
Promotion of Portugal as a destination with a special focus on the Czech market.
Authors:
Bubniaková, Lucia ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Indrová, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto diplomovej práce je priblíženie Portugalska ako destinácie a zhodnotenie jeho propagačných aktivít na českom trhu. Prvá časť práce je venovaná všeobecnému popisu marketingového riadenia destinácie, zahrňujúca taktický i strategický marketing. Kapitola kladie dôraz hlavne na marketingové špecifiká pre oblasť cestovného ruchu. Druhá časť práce rozoberá samotné Portugalsko ako destináciu z pohľadu ponuky produktov cestovného ruchu, hlavných cieľových skupín či stratégie riadenia cestovného ruchu v krajine. Zvláštna pozornosť je potom venovaná zmapovaniu propagačných aktivít Portugalska na českom trhu a navrhnutiu opatrení, ktoré by mohli viesť k lepšej a efektívnejšej komunikácií.Cílem této diplomové práce je přiblížení Portugalska jako destinace a zhodnocení jeho propagačních aktivit na českém trhu. První část práce je věnovaná všeobecnému popisu marketingového řízení destinace, skládající se z taktického i strategického marketingu. Kapitola klade důraz zejména na marketingové specifika pro oblast cestovního ruchu. Druhá část práce se věnuje samotnému Portugalsku jako destinaci z pohledu nabídky produktů cestovního ruchu, hlavních cílových skupin nebo strategie řízení cestovního ruchu v zemi. Zvláštní pozornost je pak věnovaná zmapování propagačních aktivit Portugalska na českém trhu a navržení opatření, které by mohli vést k lepší a efektivnější komunikaci.The aim of this master thesis is to outline Portugal as a tourist destination and to sum up its promotional activities on the Czech market. First part of the thesis describes destination marketing management in general from both tactic as well as strategic point of view. The chapter especially focuses on marketing specifics in the tourism area. Second part of the thesis holds fort on destination Portugal and its supply of tourism products, the main tourism target groups and the strategic management of tourism in the country. A special stress is put on creating an overwiev of the promotional activites of Portugal on the Czech market and on proposing remedies that will lead to better and more effcetive marketing communication.
Keywords:
communication; destination; destination marketing management; Portugal; promotion; destinace; komunikace; marketingové řízení destinace; Portugalsko; propagace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30900