Original title:
Analýza sortimentu EVONA a.s.
Translated title:
Analysis of EVONA a.s. product range
Authors:
Švadlenková, Veronika ; Boučková, Jana (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na analýzu produktového portfolia výrobní společnosti EVONA a.s. Cílem práce je analýza sortimentu spodního prádla, termoprádla a punčochového zboží a následné navrhnutí optimalizačních opatření. Teoretická část je věnována metodám zaměřujících se na analýzu marketingového okolí a výrobkového mixu. V praktické části interní data společnosti EVONA a.s. posloužila k analýze sortimentu pomocí matice Boston Consulting Group a matice General Electric Business. Pro dokreslení situace bylo provedeno vlastní dotazníkové šetření, které dopomohlo k závěrečným doporučením v oblasti sortimentu.This master's thesis is focused on analysis of EVONA a.s. product range, which is manufacturing company. Aim of this study is to analyze the range of underwear, thermal underwear and hosiery and then to propose optimization measures. The theoretical part is devoted to methods which focus on analyzing the marketing environment and product mix. In the practical part, internal company data of EVONA a.s. served to analyze the product range by using Boston Consulting Group matrix and General Electric Business matrix. To illustrate the situation a survey was carried out and it helped in the final recommendations of the product range.
Keywords:
BCG matrix; GE matrix; Porter analysis; product mix; STEP analysis; matice BCG; matice GE; Porterova analýza; STEP analýza; výrobkový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30756