Original title:
Marketingová a komunikační strategie společnosti Tupperware
Translated title:
Marketing and communication strategy of the Tupperware company
Authors:
Pučelíková, Monika ; Postler, Milan (advisor) ; Tučková, Magdalena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá marketingovou a komunikační strategií společnosti Tupperware. První kapitola teoretické části popisuje podstatu marketingu a jeho znaky, věnuje se marketingovému a komunikačnímu mixu, komunikační strategii obecně a také SWOT analýze. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na konkrétní marketingové komunikační aktivity. V praktické části se již práce konkrétně zabývá představením společnosti Tupperware, analýzou stávající marketingové a komunikační strategie dané společnosti. Analýza zmíněných strategií vyústí ve vlastní návrhy na vylepšení do budoucna.This thesis deals with the marketing and communication strategy of Tupperware company. The first chapter of the theoretical part describes the essence of marketing and its characters, deals with marketing and communication mix, communication strategy in general and aslo SWOT analysis. The second chapter focuses on specific communication activities. The practical part of the thesis deals with the introduction of Tupperware company, analysis of current marketing and comunication strategy of the company. The analysis of mentioned strategies results in my own proposals for future improvements.
Keywords:
communication strategy; marketing; marketing strategy; Tupperware; komunikační strategie; marketing; marketingová strategie; Tupperware
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30697