Original title:
Strategie vstupu společnosti UJP Praha a.s. na zahraniční trhy
Translated title:
The Strategy of the Entrance of UJP PRAHA a.s. company into the Foreign Markets
Authors:
Klocová, Klára ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je strategie společnosti UJP PRAHA a.s. při obchodování na zahraničních trzích, případně při vstupu na nové trhy. Práce obecně pojednává o obchodní politice společnosti, jejíž součástí je analýza konkurenčního prostředí, výčet způsobů prodeje a propagace výrobků a také stručný přehled potřeb trhu. Další část práce se věnuje analýze odbytových možností, ze které vyplývají nejperspektivnější oblasti pro obchodování. V závěru jsou navržena konkrétní doporučení směřující ke zvýšení tržeb a zajištění budoucího uplatnění společnosti na světových trzích.The topic of this thesis is the commercial strategy of the company UJP PRAHA a.s. for trading in foreign markets, or possibly for entering new markets. The thesis generally deals with the company's commercial policy including the analysis of competitors, the list of methods of the products selling and promotion and also the brief overview of market needs. Another part of the thesis contains the analysis of sales opportunities showing the most perspective territories for trading. Finally it concludes with a proposition of concrete recommendations leading to the sales increase and the future position of the company in the world markets.
Keywords:
competitiveness; market; price policy; radiotherapy; sales; cenová politika; konkurenceschopnost; odbyt; radioterapie; trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30561