Original title:
Postavení rodinného pivovaru Bernard a.s. na evropském trhu piva
Translated title:
The position of the Bernard Family Brewery at the European beer market
Authors:
Zahálková, Jana ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je analyzovat současnou pozici Rodinného pivovaru BERNARD na evropském trhu piva. Práce charakterizuje a přibližuje aktivity tohoto pivovaru. Značná pozornost je věnována samotnému evropskému trhu piva, který je popsán v první části práce. Druhá část práce se již věnuje Rodinnému pivovaru BERNARD. Nejprve je zanalyzována současná pozice tohoto pivovaru v České republice. Poté se práce zaměřuje na aktivity pivovaru v Evropě. Výsledkem tohoto textu jsou autorčina doporučení a návrhy pro zlepšení pozice pivovaru na trhu piva.The goal of this Bachelor's Thesis is to analyse the actual position of the BERNARD Family Brewery at the European beer market. This Thesis attempts to characterize and uncover activities of this brewery. Significant attention is paid to the European beer market itself. It is described in the first part of the Thesis. The second part concentrates on the BERNARD Family Brewery. Firstly it analyzes the position of this brewery in the Czech Republic, and then it focuses on the activities of this brewery in Europe. The output of this paper consists of author's recommendation on how to improve the position of this brewery at the beer market.
Keywords:
beer market; export strategy; position at market; The Bernard Family Brewery; exportní strategie; postavení na trhu; Rodinný pivovar Bernard; trh piva
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30549