Original title:
Analýza internetové marketingové strategie AIESEC
Translated title:
Analysis of the internet marketing strategy of AIESEC
Authors:
Lačevová, Aneta ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Vondráčková, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou využití internetu v marketingu v konkrétní neziskové organizaci, AIESEC. Teoretická část práce obsahuje charakteristiku organizace AIESEC, jako neziskové organizace, a shrnutí specifik marketingu v neziskovém sektoru. Zároveň představuje roli a význam internetu v marketingu. V praktické části je věnována pozornost konkrétní pobočce studentské organizace, AIESEC Praha, a analýze využití internetových marketingových nástrojů. Na základě porovnání s konkurenčními organizacemi a jejich působení na internetu, jsou formulovány návrhy na změny u využívaných nástrojů.This thesis deals with the use of Internet in marketing, in a specific non-profit organization, AIESEC. The theoretical part contains the characteristics of AIESEC as a non-profit organization, and a summary of the specifics of marketing in the non-profit sector. It also presents the role and importance of Internet in marketing. The practical part is devoted to a particular branch of the student organization, AIESEC Prague, and analyzes its use of Internet marketing tools. Based on a comparison with competing organizations and their activities on the Internet, proposals for changes in the use of exploited tools are formulated.
Keywords:
AIESEC; Internet; Internet marketing; marketing; marketing strategy; non-profit organization; student organization; AIESEC; internet; internetový marketing; marketing; marketingová strategie; nezisková organizace; studentská organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30481