Original title:
Budování značky IKEA ve středoevropském regionu
Translated title:
Brand Building of IKEA in the Central European Region
Authors:
Dumbrovská, Hana ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Ouvínová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou marketingových komunikací spojených s budováním značky IKEA na trhu s nábytkem v zemích středoevropského regionu. Proto jsou v teoretické i praktické rovině popsány metody a nástroje, jenž společnost IKEA využívá. Obsahem práce je i autorkou provedený výzkum o image značky a z něj plynoucí doporučení. Práci uzavírá srovnání typických zákazníků IKEA Česká republika, Slovensko a Maďarsko.The bachelor thesis is focused on marketing communication used by IKEA in order to develop successful brand building on the furniture market in the countries of the Central European Region. Therefore, the thesis describes methods and instruments theoretically and practically applied by IKEA. Moreover, the thesis comprises a research on brand image carried out by the author as well as resulting implications. The analysis concludes with a comparison of typical IKEA customer in the Czech Republic, Slovakia and Hungary.
Keywords:
brand; brand building; IKEA; marketing; budování značky; IKEA; marketing; zančka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30456