Original title:
Analýza marketingové strategie směnárenské společnosti
Translated title:
Analysis of marketing strategy of currency exchange company
Authors:
Hladík, Miroslav ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Kozler, Miloslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou směnáren v centru Prahy. Autor definuje typy společností, stejně jako typy jejich zákazníků. Na příkladech několika konkrétních směnáren analyzuje jejich marketingové chování v minulosti, současnosti a možné budoucnosti. Rozebírá strategie společností v oblasti získávání klientů a propagace svých produktů. Autor také poukazuje na některé nekalé praktiky směnáren a možné řešení i v rámci změny legislativy.The bachelor thesis discusses issue of exchange offices in the centre of Prague. The writer defines types of companies as well as types of their customers. Upon examples of several exchange offices analyze their marketing behaviour in the past, present and possible future. Analyse strategies of companies in gain of clients and product promotion. The writer also refers to some unfair practices of exchange offices and possible solution even in the change of legislature.
Keywords:
exchange offices; future of exchange offices; types of exchange offices; typology of clients; budoucnost směnáren; směnárny; typologie zákazníků; typy směnáren
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15209