Original title:
Analýza podnikové kultury neziskové organizace
Translated title:
Analysis of Corporate Culture of Non-for-Profit Organization
Authors:
Miláček, Petr ; Nový, Ivan (advisor) ; Surynek, Alois (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2001
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou podnikové kultury v neziskové organizaci. V teoretické část jsou shrnuty současné poznatky o podnikové kultuře a vyložen metodický postup analýzy podnikové kultury obecně. V praktické části je zanalyzována podniková kultura konkrétní neziskové organizace v období transformace. Jsou popsány rozdíly mezi podnikovou kulturou komerčního podniku a neziskové organizace. Konečným cílem je návrh postupu změny podnikové kultury tak, aby organizace získala konkurenční výhodu.This graduation thesis is considered with an analysis of corporate culture at non-for-profit organization. Present knowledge about corporate culture and methodical procedure of analysis of corporate culture in general are summarized at the theoretical part. Corporate culture of particular non-for-profit organization at stage of transformation is analyze at the practical part. There are described differences between corporate culture of commercial and non-for-profit organization. Final goal is to propose a procedure of turnover of corporate culture so the organization should get a competitive advantage.
Keywords:
competitive advantage; corporate culture; non-for-profit organization; konkurenční výhoda; kultura organizace; nezisková organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15175