Original title:
Green marketing
Translated title:
Green marketing
Authors:
Kymlová, Šárka ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce seznamuje čtenáře se základními pojmy týkající se nového směru v marketingu -- tzv. green marketingu. Ukazuje na jeho specifika, popisuje jeho vývoj a možnosti aplikace, včetně často se opakujících chyb. Snaží se poskytnout ucelený pohled na danou problematiku.The thesis acquaints readers with the basic ideas of a new trend in marketing -- green marketing. It points out its particularities, historical evolution and potential application, including warning about common mistakes. The thesis aspires to bring an overview of the topic.
Keywords:
bioproduct; environmental marketing; green marketing; greenwashing; LCA method; Missiva s r.o.; biopotraviny; environmentální marketing; green marketing; greenwashing; LCA metoda; Missiva s r.o.; zelený marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15072