Název:
Vliv Internetu na konkurenci
Překlad názvu:
Influence of Internet on Competion
Autoři:
Netolická, Daniela ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Ždímal, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce analyzuje dopad Internetu na konkurenci pomocí hybných konkurenčních sil a hodnotového řetězce Michaela E. Portera. Popisuje historii Internetového podnikání na modelu Hype Cycle a věnuje se Internetovému maloobchodu v České republice.Internet has significant influence on competition. My diploma thesis analyze this influence by Michael E. Porter's model of five competitive forces and value chain Porter's theory is illustrated by many examples mostly from Czech market. This paper focus on reatil market and desrcibes his history on Hype Cycle created by analytic agency Garner, Inc. Large part of my work is concerned with marketing and adverticing on Internet. It describes advanateges of Internet advertising and compares it with traditional media (TV, press, outdoor, etc.) Rest of this paper focus on Czech retail market on Internet and shows bad and good strategies of biggest e-shops in Czech republic. Last part is about trends on the Czech market.
Klíčová slova:
Internet; konkurence; Porter; competition; Internet; Porter
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14847