Original title:
Pay-per-Click reklama v praxi
Translated title:
Pay-Per-Click advertising in practice
Authors:
Menšík, Michal ; Pour, Jan (advisor) ; Hajduček, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Pay per click (PPC) reklama je v poslední době velmi skloňovaným pojmem a tento druh internetového marketingu si našel své neotřesitelné místo na trhu s reklamou. Systém AdWords společnosti Google je viditelným důkazem úspěchu tohoto reklamního modelu. Výhodou PPC reklamy je přesné měření jejích účinků, díky čemuž lze sledovat rentabilitu tohoto způsobu reklamy. Přesto velké množství firem, které PPC reklamou propagují své výrobky a služby, využívají této výhody velmi málo a tak za ni bezhlavě utrácejí nemalé prostředky. Cílem této práce je popsat, jak správně PPC reklamu navrhnout a jak ji následně spravovat tak, aby přinesla co možná nejlepší efekt. Práce je rozdělena na obecnou a praktickou část. V obecné je čtenář uveden do této problematiky a následně se v jednotlivých kapitolách praktické části seznámí s tím, jak správně reklamu připravit, jak měřit její úspěšnost a jaké musí být splněny předpoklady pro úspěšný chod PPC reklamy.Pay per click advertising has been a buzz word for some time now and this type of internet marketing has found an unshakable position in the advertising market. The internet company Google with its AdWords system speaks for all and is clear proof of the success of this advertising model. The biggest advantage of this type of advertising is that you can without problems monitor its results and therefore the return on investment can be easily monitored. Yet many companies, who use this form of promotion, do not actually use this advantage and just spend recklessly money in it. The aim of this work is to describe how to properly make such a campaign and then manage it so it brings the best possible results. This paper is divided into a general entry into this issue and then a practical component. In the chapters of the practical part the reader will learn how to prepare the campaign, measure its success and what conditions must be satisfied for making such campaign.
Keywords:
Internet Marketing; PPC; Search engine marketing; Internetový marketing; Marketing ve vyhledávačích; PPC
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14696