Original title:
Analýza marketingového mixu značky Brise
Translated title:
Analysis of Brise marketing mix
Authors:
Klouček, Radek ; Kališová, Libuše (advisor) ; Procházková, Kateřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Značka Brise je jednou z nejdéle působících značek na českém trhu v kategorii osvěžovačů vzduchu. Úvodní část se věnuje seznámení s touto kategorií a jejímu vývoji v České republice a na Slovensku. Hlavním cílem práce je zjištění příčin poklesu tržního podílu značky Brise prostřednictvím analýzy marketingového mixu v porovnání s marketingovými nástroji používanými konkurencí. V diplomové práci je použito metod analýzy a deskripce. Na závěr jsou formulovány doporučení, která mohou pomoci značce Brise stát se leadrem trhu.Brise is one of the oldest brands in air care category on the Czech market. The beginning is about this category and its progress in Czech republic and Slovakia. The main aim is to find out causes of Brise market share decreasing via analysis of marketing mix in comparison to competitive's marketing mix. Used methods are analysis and description. Recommendation which can help to Brise become the market leader are explained in conclusion.
Keywords:
analysis; Brise; description; marketing mix; analýza; Brise; deskripce; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14624