Original title:
Analýza propagační komunikace Léčebných lázní Bohdaneč a jejich konkurentů
Translated title:
Promotion analysis of Léčebné lázně Bohdaneč and its competitors
Authors:
Růžičková, Kateřina ; Lechnýřová, Zuzana (advisor) ; Hauptová, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První část představuje Léčebné lázně Bohdaneč a.s. (LLB a.s.) a jejich přední konkurenty, kterými jsou Lázně Velichovky a.s. a Anenské slatinné lázně a.s. neboli Lázně Bělohrad. Druhá část vysvětluje pojmy, které souvisí s marketingem a komerčními komunikacemi. V této souvislosti je popsán marketingový a komunikační mix spolu s nástroji, které obsahuje. Komerční komunikační nástroje jsou detailně charakterizovány, jedná se o ATL i BTL komunikační nástroje, z hlediska jejich použití v komunikačním mixu firem. Třetí část je zaměřena na poslední ze "4P", neboli propagaci. Propagace LLB a.s. je srovnávána s konkurenty, analyzována je především realizovaná propagace prostřednictvím nových médií. Součástí této poslední části je detailní porovnání webových stránek všech tří lázeňských míst a také návrh na zlepšení komunikační kampaně LLB a.s.The first part demonstrates Léčebné lázně Bohdaneč and its more important competitors, Lázně Velichovky and Anenské slatinné lázně (Lázně Bohdaneč). The second part explains the terms connected with marketing and commercial communications. In connection with this terms are described marketing and communication mix together with its instruments. Commercial communication`s instruments as ATL and BTL are characterized in detail. The third part is focused on the last one from the "4P", namely promotion. Promotion of LLB a.s is compared with its competitors, especially the realized promotion through the new medium is analyzed. Part of this last section is also comparing of websites and the concept of the improvement communication campaign.
Keywords:
commercial communication; Lázně Bělohrad a.s.; Lázně Velichovky a.s.; Léčebné lázně Bohdaneč a.s.; marketing; promotion; spa; Komunikační mix; Lázně Bělohrad a.s.; Lázně Velichovky a.s.; Léčebné lázně Bohdaneč a.s.; Marketingový mix; Propagace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14470