Original title:
Analýza nástrojů marketingového mixu ve vybrané firmě
Translated title:
Analysis of Marketing Mix Tools in a Chosen Company
Authors:
Šulcová, Markéta ; Kovář, František (advisor) ; Ptáček, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na analýzu využívání 4P nástrojů marketingového mixu v podmínkách společnosti Novartis s.r.o. Práce analyzuje marketingové nástroje v pořadí: produkt, cena distribuce a propagace obecně a v rámci farmaceutického prostředí. Cílem práce je porovnání teoretických znalostí s postupy používanými jmenovanou společností.This study is focused on analysis of Marketing Mix Tools (4P) within the real conditions of the company Novartis s.r.o. This study analyses marketing tools in following structure: product, price, place and promotion generally and specifically in pharmaceutical branch. The topic of this study is to compare theoretical knowledge with the methods used by the mentioned company.
Keywords:
Management; Marketing Mix in Pharmaceutical branch; Marketing Mix Tools; Management; Marketing ve farmacii; Nástroje marketingového mixu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14302