Original title:
Marketing a RFID
Translated title:
Marketing and RFID
Authors:
Rožek, Jan ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Malý, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o možnostech využití technologie RFID v marketingovém mixu. V úvodní části je věnován prostor historii technologie, funkční stránce a předním společnostem v oboru. V aplikační části přibližuje možnost využití v oblasti kontroly kvality a v oblasti retail marketingu. V práci je rozvinuta teorie dynamické tvorby ceny na základě časových jednotek. Speciální kapitola je věnována využití v oblasti komunikace, kde technologie RFID je popisována jako zdroj klientských informací, na jejichž základě vznikají rozsáhlé databáze o klientech, a které jsou posléze použity pro vytvoření osobní nabídky pro každého zákazníka. V závěru jsou zmíněny legislativní bariéry a je nastíněna budoucnost technologie spolu s predikcí ceny jednoho tagu. Přílohu představuje - Pracovní dokument o otázkách ochrany údajů, které souvisejí s technologií RFID vydaný nezávislou poradní skupinou na poli Evropského parlamentu.This work dissertates about possible usages of the RFID technology in marketing mix. The beginning part describes the history and functional side of the technology and shows the leading companies in this field. The application part shows the possible usage at the ground of the quality control and retail marketing with the theory of the dynamic created price on the basis of the time. Special part is about the implementation of the technology to the promotion part of the marketing mix. RFID is described as a source of client's data for large clients databases which are used for the personalized offer special for each customer. The conclusion describes the legislative barriers and focus on the future of the technology together with the prediction of the tag price. The insertion creates the The Working Party on the Protection of Personal Data, which Cohere with the RFID Technology published by independent working party in the European parliament.
Keywords:
clients databases; dynamic price production; legislative barriers; Marketing; personalized offer; RFID; Dinamická tvorba cen; Klientské databáze; legislativní bariéry; Marketing; Personifikovaná nabídka; RFID
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14088