Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,415 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 

Klamavá reklama a klamavá obchodní praktika při online nakupování
Žáčková, Veronika ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Kaczor, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena primárně na problematiku klamavé reklamy při nakupování v internetových obchodech, zejména jednodruhových. Práce se zaměřuje na popis a komparaci klamavé reklamy a klamavé obchodní praktiky, rozbor konkrétního ´problematického´ e-shopu, porovnání s ´bezproblémovým´ e-shopem a komparaci prvků, které jsou pro klamavé e-shopy jednotné. V práci je vymezen výčet institucí, které mají oprávnění řešit klamavou reklamu a klamavou obchodní praktiku. V praktické části je vymezen návrh webového rozšíření, s jehož pomocí by mohlo dojít k razantnímu omezení podvodných e-shopů.

Vliv vybraných rozhodnutí ESD na formování společné obchodní politiky EU
Vicherek, Ondřej ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Cílem mé diplomové práce je popsat vliv rozhodování ESD na Společnou obchodní politiku ("SOP") EU. Konkrétně práce zkoumá, jaké faktory ovlivňují rozhodování ESD o přímém účinku dohod realizujících SOP EU (zvláštní vztah, vzájemnost závazků, struktura smlouvy). Tyto faktory jsou aplikovány na několik smluv, u kterých soud ještě o přímém účinku nerozhodl a také na v současnosti projednávaný případ o přímém účinku práva WTO. S ohledem na cíl práce tvoří podstatnou část práce popis vývoje rozhodování ESD. Zvolenými metodami jsou především analýza a komparace vybraných judikátů ESD s dopadem na SOP EU. Jako hlavní linku a skrytý motiv stojící za rozhodováním ESD o přímém účinku mezinárodních obchodních smluv jsem určil, že pokud by mohlo dojít k oslabení vyjednávací pozice EU, je pravděpodobné, že ESD přímý účinek smlouvě nepřizná. Ostatní faktory jsou pouze sekundárního charakteru. Zkoumání vlivu rozhodování ESD o přímém účinku SOP je přitom důležité, protože role ESD ovlivňuje právní jistotu subjektů ohledně aplikovatelnosti mezinárodních obchodních dohod.

SOA a cloud computing
Křepela, Josef ; Karkošková, Soňa (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Primárním cílem této bakalářské práce je popis fungování cloud computingu, vlastností SOA (servisně orientovaná architektura), jejich synergie v návaznosti na SOA Governance. Počátkem teoretické části bakalářské práce budou vysvětleny některé důležité pojmy a principy cloud computingu, popsány jednotlivé modely nasazení a modely služeb, SWOT analýza cloud computingu. V následující kapitole je rozebrána servisně orientovaná architektura. Třetí kapitola popisuje společné rysy cloud computingu a SOA, jejich synergii. Poslední kapitola se zabývá řízení SOA (SOA Governance). Praktická část této práce se zabývá modelování řídících procesů SOA Governance a jejich souvislost s poskytovatelem služeb.

Analysis and implementation process of system Prosoft for a hospital
Grečner, Eduard ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat informační systém od společnosti Prosoft a jeho současný stav využití v nemocnici v Košicích. Práce se dělí na dvě části. V první části je přiblížena společnost Prosoft jako taková, ale také produkty a služby které nabízí. V druhé části práce se dozvíme i o požadavcích na nemocnici a požadavcích nemocnice na společnost, ale hlavní částí je analýza funkcionality systému a později popis jeho implementace. Výsledkem této práce je představení užitečných informací o informačním systému navrženého speciálně pro zdravotnická zařízení. Stejně byly navrženy určité vylepšení, které by systému pomohly k větší efektivitě a oblíbenosti.

Komunikační strategie Komerční banky, a.s. se zaměřením na Youngsters
Bartůňková, Eva ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Jelínková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií Komerční banky, a.s. se zaměřením na Youngsters. Cílem je analýza dosavadních a nových komunikačních kampaní v segmentu mladých lidí, která je podpořena vlastním výzkumem vnímání těchto komunikací. Práce je členěna do šesti kapitol, z nichž první dvě jsou zaměřeny teoreticky a zbylé kapitoly se věnují praktickým poznatkům. První kapitola se zabývá rozdílem mezi marketingovými a komerčními komunikacemi a komunikačním mixem, druhá pojednává o problematice komunikační strategie, jejich druzích a tvorbě. Třetí kapitola zahrnuje představení Komerční banky, a.s. včetně zhodnocení konkurenčního prostředí, následující kapitola pak charakteristiku značky G2, její cílovou skupinu a SWOT analýzu. Obsahem páté kapitoly je popis dosavadních komunikačních kampaní a současné komunikační strategie značky G2. V závěru práce jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu včetně doporučení do budoucna.

Strategické řízení ve vybrané obci
KOSTRŮNEK, Štěpán
Tato diplomová práce se zabývá strategickým řízením v obci Borkovice a následnými možnostmi a návrhy na zlepšení současné situace. V úvodní teoretické části je popsána problematika obce a jejího řízení, spolupráce obce s dalšími subjekty, finanční rozpočet obce, problematika strategického managementu včetně nejpoužívanějších analýz pro hodnocení úrovně strategického řízení. Aplikační část práce zpočátku popisuje současný stav strategického řízení v obci Borkovice. Tato část je dále zaměřena na strategické analýzy PESTE analýzu, SWOT analýzu a rovněž zahrnuje dvě aktivity pro popis současného stavu v obci dotazníkové šetření a řízený rozhovor se starostou obce. Třetí část v aplikační sekci se zaměřuje jak na charakteristiky obcí zvolených pro dané porovnání, tak na samotné využití metody benchmarkingu pro porovnání situace mezi subjekty Borkovice, Řepeč a Malšice a následně bodové vyhodnocení a definování silných a slabých stránek. Poslední částí práce jsou návrhy na změnu stavu a eliminaci slabých stránek obce Borkovice.

Systém řízení a konkurenceschopnost malého podniku služeb
PODLAHOVÁ, Žaneta
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením současného systému řízení a konkurenceschopnosti vybrané malé firmy v Jihočeském kraji. Předmětem podnikání této společnosti je poskytování služeb v realitním odvětví, jejíchž cílem je uspokojit své zákazníky. Praktická část obsahuje podrobnější popis společnosti včetně historie se současností a znázorňuje svůj systém řízení. Používané metody jsou Porterův model pěti konkurenčních sil, PEST a SWOT analýza a analýza konkurence. Porterův model pěti konkurenčních sil analyzuje okolní prostředí a zkoumá konkurenceschopnost. PEST analýza je jednoduchý a široce používaný nástroj, který Vám pomůže analyzovat politické, ekonomické, socio-kulturní a technologické změny v podnikatelském prostředí. SWOT analýza se zabývá vnějším a vnitřním prostředím. Tato teorie popisuje silné a slabé stránky vybraného podniku a jeho příležitosti a ohrožení. Analýza konkurence popisuje hlavní konkurenty společnosti. Teoretická část se vztahuje na tyto metody. Na závěr jsem doporučila návrhy, které pomohou zvýšit konkurenceschopnost podniku.

NÁVRH STRATEGIE DIFERENCIACE SPOLEČNOSTI INMEX s.r.o. ZAVEDENÍM NORMY ČSN EN ISO 9001
Taichner, Radek ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je provést analýzu ve společnosti INMEX s.r.o., zavedení systému řízení kvality podle normy ISO a navrhnout možné přístupy ke zlepšení obchodní pozice společnosti INMEX s.r.o. na trhu. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první části se práce zabývá podmínkami pro podnikání v České republice. Jejím cílem je stanovit metodiku práce a objasnit za pomoci odborné literatury teoretická východiska na jejichž základě byla tato práce vypracována. Je zde vysvětlen samotný pojem řízení kvality, jednotlivé etapy jeho zavádění a nástroje strategických analýz. V druhé části práce jsou uvedeny základní informace o společnosti, popis situace v dané společnosti a následně byla provedena analýza současného stavu společnosti INMEX s.r.o. pomocí strategických analýz. Na základě těchto výsledků a analýz strategického výzkumu je sestavena SWOT analýza. V závěru práce byl popsán postup zavádění ISO norem ve společnosti INMEX s.r.o. a jaká jsou pozitiva a negativa pro společnost. Práce navrhuje možnost diferenciace společnosti, která by měla vést ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Po případné implementaci této strategie by mělo dojít ke zvýšení spokojenosti jak zákazníků tak majitelů společnosti.

Strategie rozvoje organizace
Andreeva, Alexandra ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Předmětem diplomové práce Strategie rozvoje organizace je popis interních zdrojů společnosti EcoDům s.r.o. (existující firma s fiktivním pracovním názvem) a jeho vnějšího prostředí, analýza cílového trhu a jeho vývoj. V práci se navrhuje, jak lze strategii podniku optimalizovat. V první části se práce věnuje teorii vytváření strategie se všemi aspekty, které souvisejí s tímto tématem. V druhé - praktické části je popsán současný stav společnosti EcoDům s.r.o., provedena SWOT analýza na základě interní a externí analýzy a navrženo uzpůsobení firemní strategie pro větší ziskovost a výkonnost firmy.

NÁVRH STRATEGIE DIFERENCIACE SPOLEČNOSTI INMEX s.r.o. ZAVEDENÍM NORMY ČSN EN ISO 9001
Taichner, Radek ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je provést analýzu ve společnosti INMEX s.r.o., zavedení systému řízení kvality podle normy ISO a navrhnout možné přístupy ke zlepšení obchodní pozice společnosti INMEX s.r.o. na trhu. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první části se práce zabývá podmínkami pro podnikání v České republice. Jejím cílem je stanovit metodiku práce a objasnit za pomoci odborné literatury teoretická východiska na jejichž základě byla tato práce vypracována. Je zde vysvětlen samotný pojem řízení kvality, jednotlivé etapy jeho zavádění a nástroje strategických analýz. V druhé části práce jsou uvedeny základní informace o společnosti, popis situace v dané společnosti a následně byla provedena analýza současného stavu společnosti INMEX s.r.o. pomocí strategických analýz. Na základě těchto výsledků a analýz strategického výzkumu je sestavena SWOT analýza. V závěru práce byl popsán postup zavádění ISO norem ve společnosti INMEX s.r.o. a jaká jsou pozitiva a negativa pro společnost. Práce navrhuje možnost diferenciace společnosti, která by měla vést ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti. Po případné implementaci této strategie by mělo dojít ke zvýšení spokojenosti jak zákazníků tak majitelů společnosti.