Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 350 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Společenské funkce hudby
KOUKALOVÁ, Jana
Práce podává částečný přehled o funkcích, které hudba ve společnosti plní. Shrnuje historický vývoj, vliv hudby na každodenní život, uvádí pozitivní i negativní působení hudby na člověka. První část mé bakalářské práce je věnována jejímu historickému vývoji. V druhé části je hudba posuzována jako součást lidského života, její úloha. V třetí části jsou rozpracovány společenské funkce hudby a v poslední čtvrté poukazuji na negativní působení hudby na člověka.

Muzikoterapie. Hudba jako lék pro naši duši
Vagenknechtová, Lucie ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; KUSNJER, Ivan (oponent)
Tato práce seznamuje čtenáře s oborem muzikoterapie. Nejprve se zabývá počátkem a potřebou vnímání hudby a jejím historickým vývojem. Dále se zaměřuje na muzikoterapii jako na vědní obor, jeho vznik a organizační strukturu v Čechách i zahraničí. Práce srovnává pohledy odborníků klasické i alternativní medicíny. Dále se podrobněji zabývá léčbou, pomocí hudby, v jednotlivých psychosomatických odvětvích. Závěrem poukazuje na vliv hudby na osobnost v pozitivním i negativním duchu.


Lubomír Malý a současná česká violová hudba (1960 - 1990)
Samejima, Yuri ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
Lubomír Malý was a revolutionary who changed the world's understanding about the viola and violist in chamber music. He was an outstanding violist in two ways, as a soloist and as a violist in the string quartet. He brings his Bohemian heart to the world. In this way he advanced Czech music and compositions and influenced world music also.

Words versus music: analysis of Samuel Beckett's "Words and Music", "Cascando" and "Rockbaby"
Fořtová, Linda ; Wallace, Clare (oponent) ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dvou rozhlasových her Samuela Becketta a jedné hry divadelní. Tyto tři hry - Words and Music, Cascando a Rockaby - sdílejí jednu podstatnou vlastnost: obsahují hudební složku, ať už ve své struktuře, centrálním tématu nebo v jazyce samotném. Hudba je v těchto dramatech nezbytnou součástí, neboť zde poukazuje na neschopnost jazyka skutečně vyjádřit hluboké emoce, nevyslovitelné prožitky a jiné pocity, pro něž "slova nestačí." Cílem této práce je dokázat, že hudba je skutečně mocnějším vyjadřovacím prostředkem než jazyk, co se týče emočních stavů a pocitů, které jsou pro každého jedince individuální a nelze je paušalizovat či použít pro ně slova běžně užívaného jazyka. Nedostatečnost jazyka je typickým rysem Beckettovy tvorby; v těchto hrách je proti němu postavena hudba, která z tohoto "souboje" vychází jako vítěz.


Liturgická hudba na Písecku a Táborsku
VAČLENOVÁ, Veronika
Cílem práce bylo zmapovat stav liturgické hudby v konkrétních farnostech vikariátu Písek a Tábor. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. V teoretické části vysvětluji pojetí liturgické hudby. V této části uvádím i dokumenty, týkající se liturgické hudby, které byly vydány představiteli církve. Na konec teoretické části uvádím strukturu mše s vysvětlením jednotlivých pasáží. Praktická část je zaměřena na interpretaci liturgické hudby v jednotlivých farnostech píseckého a táborského vikariátu.

Švédská houslová hudba od 17.století do pozdního 20.století
Nyman, Emma ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
Tato práce je věnována čtyřem nejdůležitějším skladatelům švédské houslové hudby vůbec : Johanu Helmichu Romanovi, Franzi Berwaldovi, Toru Aulinovi a Sven-Eriku Bäckovi. Všichni čtyři byli zároveň houslisté a zkomponovali minimálně jeden houslový koncert. V kapitolách věnovaných postupně každému z nich představuji i svůj názor houslistky na jejich dílo a diskutuji jejich specifika, kterými přispěli do švédské hudební tradice. Pokusila jsem se definovat co je typické či charakteristické pro švédskou houslovou hudbu, shrnula jsem své zkušenosti se švédským hudebním jazykem - proč zní tak, jak zní, jaké zvláštnosti a specifiky má a jak se vyvíjel od počátku 17.století do pozdního 20.století. Část této práce je rovněž věnována vývoji hudebního života ve Stokholmu, na kterém je možné ukázat z jakých kořenů se zrodila dnešní hudba ve Švédsku.

Online marketing, Využití sociálních méd ií k propagaci vážné hudby
Christovová, Aneta ; RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg (vedoucí práce) ; KREJČA, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá online marketingem a jeho nástroji v kontextu vážné hudby. V úvodu je stručně představen internet, marketing a online marketing. Tato práce se zabývá následujícími otázkami: co se dá dělat pro šíření povědomí o vážné hudbě prostřednictvím online služeb? Jaká sociální média jsou vhodná pro spojení s určitými skupinami posluchačů? Jak si v mezinárodním měřítku vede česká hudební scéna? Sociální média jsou popsána na úrovni běžného uživatele, z rozboru vyplývá vhodnost konkrétních služeb pro subjekty z oblasti vážné hudby (orchestr, operní divadlo, festival, interpret). Vážná hudba je zde – při zachování nesporných specifik – chápána jako (marketingový) produkt. Práce nabízí shrnutí sociálních médií, prostřednictvím kterých můžeme komunikovat s cílovými skupinami, která je využívají. Představuje též základní pravidla pro efektivní práci se sociálními médii.

Komorní hra jako prostředek rozvoje hudebnosti a kreativity
Klinecká, Magdalena ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
V této práci pohlížíme na komorní hudbu z různých úhlů pohledu. Jednak na komorní hudbu jako takovou, pak také v jejím vztahu k interpretovi a dále i k posluchačům. Co se týče vztahu interpreta a komorní hudby, poznáváme zde různá stádia či úrovně jejího provozování - dětmi, studenty, amatéry a profesionálními hudebníky. Také zjišťujeme, jak je to s působením komorní hudby na člověka, který ji poslouchá. Uvidíme, že tato hudba může pozitivně působit i na lidi nemocné či různým způsobem hendikepované. Dozvíme se o různých soutěžích pro komorní soubory. Nakonec se seznámíme s provozováním komorní hudby v rámci mé "výchozí" rodiny a s příkladem úpravy lidových písní pro děti.