Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 

Vliv plavání na tělesný rozvoj dítěte v kojeneckém věku\\
MAŠKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou kojeneckého plavání a zjišťuje, do jaké míry tato pohybová aktivita ovlivňuje pohybový vývoj dítěte. V teoretické části je popsána historie kojeneckého plavání, psychomotorický vývoj dítěte, který je pro tuto činnost klíčový, a charakteristika odvětví kojeneckého plavání. Navazuje část experimentální objasňující jak základní metodiku kojeneckého plavání, tak počáteční vyšetření všech zúčastněných dětí ve věku tří měsíců dle Vojtovy metody. Přiložený videozáznam nastiňuje další část experimentu, kterou je plavání ve vaně a následné plavání dětí v bazénu. Po devíti měsících se probandi podrobili závěrečné prohlídce opět pomocí Vojtovy metody. Porovnání zjištěných skutečností mezi kontrolní a experimentální skupinou dětí ukazují tabulky zpracované neparametrickou statistickou metodou. Literatura uvádí, že plavání kojenců pomáhá odstranit různé nedostatky a vady v držení těla. Tato práce zjišťuje, zda tomu tak skutečně je. \\

Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku
Kysela, Ondřej ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Diplomová práce "Psychomotorika ve výuce plavání dětí předškolního věku" se zabývá problematikou využití psychomotorických prvků ve výuce plavání dětí předškolního věku. V teoretické části práce jsou podrobně, dle dostupných zdrojů, zpracovány pojmy týkající se psychomotoriky, vývoje dítěte předškolního věku a plavání dětí předškolního věku. V praktické části se práce bude zabývat zjištěním, zdali je přínosné a vhodné aplikovat psychomotorické prvky do výuky plavání. Dále bude práce zjišťovat povědomí o psychomotorice mezi instruktory plavání z plaveckých škol v ČR.

Plavání kojenců a batolat a jeho vliv na dynamiku vývoje hrubé motoriky
Faladová, Klára ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Palaščáková Špringrová, Ingrid (oponent)
SOUHRN: Název práce: Plavání kojenců a batolat a jeho vliv na dynamiku vývoje hrubé motoriky. (Swimming Programs for Infants and Toddlers and the influence on gross motor development dynamic.) Vymezení problému: Kurzy plavání kojenců a batolat představují výrazně stimulační prostředí jak po stránce materiální, afektivní, tak sociální a jsou často vyhledávanou aktivitou v dětském věku. Naše studie se zaměřuje na zhodnocení vlivu kurzů plavání kojenců a batolat na dynamiku vývoje hrubé motoriky u dětí v období mezi 2-3 rokem života. Cíl práce: Zhodnocení úrovně vývoje hrubé motoriky u 10 dětí ve věku 2 let navštěvujících kurzy kojeneckého plavání. Metoda řešení: Určení funkčního motorického věku pro každého z probandů dle posturo- lokomočního testu Laurence Vaivre-Douret. Porovnání funkčního motorického věku s kalendářním věkem dítěte. Výsledky: U šesti z deseti dětí byla zjištěna vyšší úroveň vývoje hrubé motoriky, v porovnání s kalendářním věkem dítěte.U čtyř dětí odpovídala úroveň vývoje kalendářnímu věku. Závěr: Dynamika vývoje hrubé motoriky u většiny dětí navštěvujících plavání kojenců a batolat je vyšší, než kalendářní věk dítěte, ale pro velké množství okolních faktorů podílejících se na dynamice motorického vývoje nelze přisoudit změny v dynamice vývoje pouze plaveckým aktivitám. Klíčová slova:...

Motivace matek pro absolvování kurzů "plavání" dětí
Hupková, Radka ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Jurák, Daniel (oponent)
Název: Motivace matek pro absolvování kurzů "plavání" dětí. Cíle: Cílem navrhované práce je analyzovat a popsat hlavní motivační pohnutky matek pro volbu "plavání" dětí. Metody: Tato práce má deskriptivní charakter. V naší práci jsme použili nestandardizované metody. Tyto metody byly aplikovány na nenáhodném výběrovém souboru 44 matek, které alespoň s jedním dítětem absolvovaly či právě navštěvují kurz "plavání" dětí. Výsledky: Hlavní motivační pohnutky matek se liší v důvodech pro absolvování kurzů "plavání" dětí v tom, že na začátku matky v "plavání" dětí spatřují zejména pozitivní vliv na zdravý vývoj dětí , zatímco na konci je pro matky hlavní, že děti "plavání" baví. Nejčastěji pro "plavání" dětí v rodině rozhodují matky, otcové s návrhem převážně souhlasí. Analýzou výsledků lze odpovědět na stanovené výzkumné otázky. Klíčová slova: "plavání" dětí, motivace, matky

Současné metodické směry v plavání kojenců a batolat
Boldišová, Šárka ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce)
Ve své teoretické části předkládá práce nástin historického vývoje kojeneckého a batolecího plavání v České republice i ve světě. Dále přináší přehled současných metodik plavání kojenců a batolat v České republice i ve světě, a podrobněji seznamuje s metodikou BabyClubu Plaváček. V praktické části se práce prostřednictvím dotazníkového šetření pokouší o ověření hypotéz, týkajících se cílů a metod, používaných při plavání kojenců a batolat. Součástí práce je také popis terapeutických postupů práce Igora Carkovského, tak jak byly zaznamenány na pracovním semináři.

Výkonnost plavců kategorie masters v disciplínách volný způsob
Krčková, Renata ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Výkonnost plavců kategorie masters v disciplínách volný způsob Cíle: Hlavním cílem práce je posoudit úroveň a vývoj výkonnosti ve věkových kategorií masters v disciplínách volný způsob v České republice. Dílčími cíli práce jsou: zaznamenat a zhodnotit výkony dle kategorií a disciplín, zaznamenat názory plavců masters na svoji sportovní činnost a zjistit sportovní anamnézu vybraných masters plavců. Výkonnost je sledovaná u mužů i žen. Metody: V naší práci jsme aplikovali smíšený typ výzkumu, v kterém jsme využili kvantitativní i kvalitativní zkoumání zvoleného problému. Kvantitativně orientovaná část vycházela ze studia dokumentů a dotazování. Zjištěná data byla analyzována a interpretována pomocí popisné statistiky, tabelačního a grafického vyjádření. Metoda pozorování a rozhovoru byla použita v kvalitativní části výzkumu pro objasnění sportovních anamnéz vybraných plavců. Šetření probíhalo v závodní sezóně 2010/2011. Výsledky: Předkládané výsledky ukazují, že v nejmladších věkových kategoriích masters se výsledky nejlepších výkonů přibližují výsledkům plavců vrcholné etapy ve sportovním plavání. Přibližně do období 50 - 60 let zaznamenáváme postupný, téměř lineární pokles výkonnosti. Po tomto období již výkonnost plavců masters klesá výrazněji a záleží na individuálním tréninkovém přístupu...


Možnosti a význam výuky tělesné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základním vzdělávání
VRŠNÍKOVÁ, Kateřina
Tématem bakalářské práce jsou možnosti a význam výuky tělesné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základním vzdělávání. Dílčím cílem je provést modifikaci školního vzdělávacího programu pro žáky se zrakovým postižením. Cílem této bakalářské práce je na podkladě teoretických východisek představit význam tělesné výchovy pro optimalizaci rozvoje všech složek osobnosti žáka se zrakovým postižením a vytvořit modifikaci závazného vzdělávacího obsahu předmětové oblasti Člověk a zdraví (Tělesná výchova) pro žáka se zrakovým postižením na 1. stupni základní školy. Tato práce je rozdělená na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje zpracování teoretických východisek, jejichž tématem jsou žáci či děti se zrakovým postižením. Konkrétně se v literární rešerši věnuji zrakovému postižení, jeho definici a klasifikaci. Dále teoretická část představuje specifika vývoje dítěte se zrakovým postižením, jeho motorický, psychický, kognitivní vývoj a rozvoj samostatného pohybu a prostorové orientace. Dalším tématem teoretické části je raná péče a systém vzdělávání dětí se zrakovým postižením, s důrazem na význam tělesné výchovy a pohybových aktivit u dětí se zrakovým postižením. Poslední velkou kapitolou teoretické části bakalářské práce jsou pak vybrané pohybové a sportovní aktivity vhodné pro děti se zrakovým postižením, jako jsou atletika, plavání, lyžování, cyklistika, goalball a showdown. Praktická část se věnuje samotné modifikaci školního vzdělávacího programu základní školy v Českých Budějovicích. V první části jsou uvedeny cíle práce a metodika výzkumu. Dále následuje shrnutí výsledků kvalitativního šetření, modifikace školního vzdělávacího programu a závěr. Mezi výzkumné metody použité v této bakalářské práci patří analýza dokumentů a rozhovor. Rozhovor byl veden s pedagogickými pracovníky základní školy v Českých Budějovicích. Na základě šetření byl vypracován modifikovaný školní vzdělávací program pro tělesnou výchovu, navržené modifikace jsou charakteru materiálního, personálního, didaktického a metodologického. Základem pro zpracování materiálu byly výsledky z analýzy dokumentů a literatury, a rozhovoru vedeného s pedagogickými pracovníky základní školy v Českých Budějovicích. Bakalářská práce by měla sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických oborů, též pro pedagogickou veřejnost a mít praktickou využitelnost pro pedagogy a následně pro žáky se zrakovým postižením integrované v základní škole v hlavním vzdělávacím proudu.

Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.

Historický vývoj volného potápění
Vymazalová, Petra ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Bažant, Filip (oponent)
Název: Historický vývoj volného potápění. Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je popsat historický vývoj volného potápění. Metody: K dosažení cíle bylo využito studia a analýzy odborné literatury, internetových zdrojů, informací a materiálů o potápění, deskripce, komparace, doplňujícího rozhovoru. Výsledky: Tato práce podá zájemcům o tento sport i široké laické veřejnosti přehledný historický popis a vývoj volného potápění od raných prvopočátků až po současnost. Klíčová slova: historie, sport, potápění, plavání, freediving