Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,047 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

Využití zoorehabilitace v sociální oblasti
HOŠKOVÁ, Jitka
Ve své bakalářské práci se zabývám využitím zoorehabilitace v sociální oblasti, jejími metodami a možnostmi uplatnění. Cílem práce bylo popsat možné druhy zoorehabilitace, popsat různé způsoby a metody využití zvířat při terapiích, vysvětlit základní pojmy a dále zjistit názory klientů a terapeutů na přínos zoorehabilitace. Teoretická část se zabývá základními pojmy, druhy zoorehabilitace, převážně canisterapií, speciálně cvičenými psy a hipoterapií a dalšími méně rozšířenými druhy rehabilitace za pomoci zvířat. V praktické části jsem pomocí rozhovorů a pozorování zjišťovala, jak zoorehabilitace probíhá ve třech vybraných sociálních zařízeních v Českých Budějovicích.

Léčebné pedagogicko-psychologické ježdění v ČR. Zmapování zařízení provozujících LPPJ v ČR po stránce organizační, teoretické a praktické
Polášková, Markéta ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Cílem této práce je provedení pilotního šetření v organizacích, jež se prakticky zabývají léčebným pedagogicko-psychologickým ježděním (LPPJ) v ČR. Představuje léčebné pedagogicko-psychologické ježdění jako metodu využitelnou v rámci ucelené rehabilitace a zamýšlí se nad rolí, kterou by v této oblasti mohl zaujímat sociální pracovník. Pro bližší nastínění metody je část práce věnována jejímu historickému vývoji, legislativnímu rámci a faktorům působícím v LPPJ, které pak ilustruje na využití metody u vybraných skupin klientů. Jsou specifikovány i požadavky na pracovníky a na nutné zázemí. Předmětem praktické části je samotné šetření v organizacích provozujících LPPJ. Zaměřuje se na zmapování současné situace v těchto zařízeních jak po stránce organizační, tak po stránce personálního zajištění a konkrétní praxe. Tato práce vychází z předpokladu, že v praxi se organizace i samotní terapeuti LPPJ potýkají s mnohými problémy. Zvláštní pozornost je tedy věnována jejich identifikaci a nástinu možných řešení. Pro zjištění potřebných informací jsem použila dvou typů dotazníků, které byly za tímto účelem zkonstruovány. První z nich je zaměřen na získání faktických údajů o konkrétním zařízení a druhý se zaměřuje přímo na terapeuty LPPJ a zjišťuje jak faktické údaje týkající se jejich vzdělání a dalších kompetencí v...

Asistence jako vyrovnávací a podpůrný prostředek speciální pedagogiky
PÝCHOVÁ, Lucie
Tématem bakalářské práce je "Asistence jako vyrovnávací a podpůrný prostředek speciální pedagogiky". Cílem práce je kompletovat teoretické poznatky týkající se fenoménu asistence a na tomto podkladě analyzovat profesi pedagogického a osobního asistenta. Cílem praktické části je realizovat komparaci legislativního vymezení a reálných pracovních aktivit pedagogického a osobního asistenta. V souladu s výše vymezenými cíli byly formulovány dva dílčí cíle. 1. dílčí cíl: zjistit motivaci k výkonu profese osobního a pedagogického asistenta. 2. dílčí cíl: zjistit osobní spokojenost s profesním životem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je složena ze tří kapitol. V první kapitole definuji pojmy asistence, vyrovnávací a podpůrná opatření, speciální pedagogika a dále jsem se věnovala integraci a inkluzi. Druhá kapitola se věnuje osobní asistenci. V této kapitole vymezuji pojmy osobní asistence a osobní asistent. Popisuji zde historický vývoj osobní asistence, předpoklady pro práci osobního asistenta, komplikace při této profesi a především pracovní náplň osobního asistenta. Třetí kapitola se zabývá pedagogickým asistentem. Opět popisuji historický vývoj pedagogické asistence, předpoklady pro práci pedagogického asistenta, pracovní náplň asistenta pedagoga a vzájemnou spolupráci s pedagogem, rodiči a školským poradenským zařízením. V praktické části charakterizuji cíle práce, metodiku šetření a techniky sběru dat, výzkumný soubor, realizaci šetření a na závěr analýzu získaných dat. K naplnění cílů praktické části jsem použila kvalitativní metodu. Technikou sběru dat bylo pozorování, rozhovor a analýza dokumentů. Rozhovory byly vedeny s osobními a pedagogickými asistenty.Poznatky obsažené v závěrečné práci mohou sloužit organizacím zřizujícím pracovní pozici osobního či pedagogického asistenta, protože text analyzuje podstatné souvislosti, které mají vliv na kvalitní výkon zmíněné pracovní pozice. Bakalářská práce může být dále využitelná jako studijní materiál pro studenty pedagogických a dalších společenskovědních oborů.

Zajištění hiporehabilitační péče a nejvýznamnější organizace v ČR a SR
Jindříšková, Jana ; Doležalová, Jana (vedoucí práce)
Cílem této práce je vymezení podmínek pro poskytování hiporehabilitační péče nemocným. V souvislosti s tím se seznámíme s pojmem hiporehabilitace, jaké vzdělání a praxi musí mít terapeuti, kteří chtějí tuto praxi provozovat, a jaké podmínky musí splňovat kůň vhodný k terapii. Dále se budu zabývat problematikou hrazení hiporehabilitace pojišťovnami v České, ale i Slovenské republice. Jaká kriteria musí pacient splňovat, aby mu byla tato péče hrazena, a jaký postoj mají pojišťovny k hiporehabilitaci. Kromě problematiky ve vztahu pojišťovna, pacient a hiporehabilitační centrum, budu ve své práci popisovat nejvýznamnější hiporehabilitační organizace v ČR a SR.

Hodnocení využití terapií za účasti psů v nemocničních zařízeních
Zoulová, Kateřina ; Machová, Kristýna (vedoucí práce) ; Chaloupková, Helena (oponent)
Tato práce se zabývá využitím aktivit za využití zvířat (AAA) a terapií za využití zvířat (AAT) a to v nemocničních zařízeních ve světě a v České republice. V práci je stručně shrnuta situace využití terapie v dětských nemocnicích, na odděleních akutní péče pro osoby s demencí, u pacientů s akutní schizofrenií, u pacientů s rakovinou a s neurologickým onemocněním. V práci jsou popsány možnosti využití terapie, konkrétní průběhy terapií a uvádí konkrétní jednotky využití psa u pacientů s různými typy onemocnění v zahraničních nemocničních zařízeních. V praktické části práce jsou popsány výsledky dotazníkového šetření, jenž bylo provedeno v nemocnicích v České republice. Odpovědi respondentů jsou rozděleny do dvou částí. První část obsahuje odpovědi zdravotnického personálu nemocnic, koordinátorů dobrovolnických center a dalších odborných pracovníků, jenž v nemocničních zařízeních terapii zajišťují. Tyto odpovědi se týkají pojištění, právního šetření a praktické realizace terapie. Ve druhé části najdeme odpovědi z vyplněných dotazníků od canisterapeutů z jednotlivých zařízení. Popisují, jak samotné terapie provádí, jaké metody jsou využívány, která oddělení jsou navštěvována. Dotazník byl podán do 30 nemocnic, z nichž zpětnou vazbu poskytlo 8. Z těchto zařízení odpovědělo na dotazník 15 canisterapeutů.

CEA u plemen psů využívaných pro aktivity a terapie za asistence zvířat
Tipková, Zuzana ; Sedláková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Fiala Šebková, Naděžda (oponent)
Anomálie oka kolií, v angličtině Collie Eye Anomaly (CEA), je dědičné onemocnění, které postihuje především pastevecká plemena psů, jako jsou dlouhosrstá a krátkosrstá kolie, border kolie, šeltie a australský ovčák, dále Nova Scotia duck tolling retrievera. Všechna tato plemena se mohou využívat při aktivitách za asistence zvířat, někteří jedinci jsou vhodní i pro terapie. V odborné literatuře jsem nalezla obecné informace o historii, příznacích, diagnostice, způsobu dědičnosti a genetickém testování predisponovaných plemen. CEA byla poprvé popsána v 50. letech 20. století. Projevy CEA jsou velmi variabilní, a proto se dlouho nevědělo, že se jedná o různé příznaky jednoho onemocnění. Charakteristickým příznakem CEA je hypoplazie cévnatky, dále se mohou vyskytovat kolobomy, zkroucení cév sítnice, nitrooční krvácení a odchlípení sítnice, které vede ke slepotě. CEA nelze vyléčit. Doporučuje se provést časnou diagnostiku, která je možná již od 6 do 8 týdnů věku štěňat, jelikož u starších štěňat může být defekt zakryt pigmentem a oční pozadí psa se jeví jako normální. Chovatelé psů zprvu nevěnovali této anomálii velkou pozornost, protože je malé procento jedinců, kteří v důsledku onemocnění úplně oslepnou. Přenašeči CEA nemají žádné příznaky, jejich potomci však mohou zdědit těžkou formu CEA. U plemen s vysokou prevalencí CEA nepřipadá v úvahu vyřazení postižených jedinců z chovu, protože by se tím snížila genetická rozmanitost. Jedná se o autozomálně recesivní onemocnění způsobené mutací v genu NHEJ1. Poté, co byla nalezena příčinná mutace pro CEA, byl vyvinut dvoukrokový test PCR, který využívá dva páry primerů k rychlé detekci mutace v chromozomech. Mezi nejnovější molekulární metody pro diagnostiku CEA patří zjednodušená analýza PCR bez izolace DNA a rychlá genotypovací technika založená na SYBR Green real-time PCR. Genetické testy jsou dnes dostupné v mnoha zemích a chovatelé tak mohou kontrolovat zdraví svých zvířat.

Vliv radiologického asistenta na eliminaci chyb při PA projekci hrudníku
Feltlová, Julie ; Suchánek, Vojtěch (vedoucí práce) ; Adla, Theodor (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je "Vliv radiologického asistenta na eliminaci chyb při PA projekci hrudníku". I když se jedná o rutinní vyšetřovací metodu patřící mezi základní vyšetření, přesto může docházet k chybám v průběhu snímkování v důsledku přístupu zdravotnického personálu neboli vyšetřované osoby. Zjistit do jaké míry je radiologický asistent schopen ovlivnit příčinu vzniku chyb při PA projekci hrudníku z hlediska přístupu a spolupráce vyšetřované osoby v průběhu samotného snímkování, ze strany samotného radiologického asistenta (zajištění správné pozice pro PA projekci hrudníku, volba vhodného rozměru kazety s filmem dle rozměrů a pohlaví snímkované osoby, nastavení hodnot v kV a mAs dle doporučení daného pracoviště, zkušeností samotného RA, konstituce a věku vyšetřované osoby) a s kterými je nucen se smířit -technické vybavení daného RTG pracoviště (RTG přístroj, kvalita RTG filmů, kvalita vyvolávacího procesu). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Asistent pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky
Randák, Karel ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je pohled do problematiky asistentů pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky v období od roku 2005 do současnosti. Je zaměřena na vymezení pojmu, kdo je a kdo není asistent pedagoga, na způsoby vzdělávání asistentů pedagoga, jejich využití ve vzdělávacím systému, náplň jejich práce a podmínky, za jakých samotní asistenti pracují, na úskalí, která vyvstávají ve spojitosti s touto profesí a v neposlední řadě na ukotvení funkce asistenta pedagoga v legislativním rámci. Práce mapuje názory a zkušenosti samotných asistentů pedagoga i zaměstnavatelů na tuto problematiku.

Asistovaná reprodukce u psů
Kopecká, Iveta ; Tůmová, Lenka (vedoucí práce) ; Šimoník, Ondřej (oponent)
Pes patří mezi člověkem největší a nejdéle domestikované šelmy a zaujímá v jeho životě nepostradatelné místo. Pro zachování živočišného druhu je nezbytnou podmínkou jeho schopnost rozmnožovat se. Ke zvýšení úspěšnosti rozmnožování přispívají v posledních desetiletích i metody asistované reprodukce. Mezi nejrozšířenější metody asistované reprodukce u psů patří umělá inseminace. Ta může být prováděna několika způsoby v závislosti na místě deponace semene v pohlavním traktu feny (intravaginální, transcervikální intrauterinní, intratubulární inseminace). Uskutečněna může být za použití nativního, chlazeného či mraženého semene. Způsob provedení inseminace ovlivňuje úspěšnost samotného zabřezávání. Obecně lze říci, že nejúspěšnější bývá provedení intratubulární inseminace čerstvým spermatem. Další metodou je reprodukce za pomoci in vitro oplození oocytu a následného embryotransferu. Úspěšnost této metody je závislá na mnoha faktorech, mezi které patří například způsob odběru pohlavních buněk, způsob jejich uchovávání, složení kultivačních médií, mechanismy regulující jaderné zrání oocytů a jiné. Je zřejmé, že je potřeba dalších výzkumů, které povedou k pochopení molekulárních mechanismů, které řídí zrání oocytů a embryonální vývoj u psů. Poměrně novou metodou reprodukčních biotechnologií je přenos jádra somatické buňky do oocytu zbaveného vlastní genetické informace, tzv. klonování. Tato technologie prozatím nedosahuje významnějších úspěchů. Metody asistované reprodukce u psů ztěžuje celkově fyziologie reprodukčního systému, ale také obtížnější způsob získávání oocytů či embryí a posléze nalezení vhodné příjemkyně. Klíčovým se zdá být nalezení vhodnějšího řešení pro dlouhodobé skladování gamet. Dosažení úspěšného zmrazení spermií a kryokonzervace oocytů by vedlo k většímu využití reprodukčních technologií. Studie zabývající se asistovanou reprodukcí psů přispívají mimo jiné k celkovému pochopení reprodukčních mechanismů. Získané znalosti mohou umožnit zachování cenných psích genotypů in vitro.

Neplodnost a asistovaná reprodukce v České republice
Dolejšová, Lucie ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Bredárová, Kristina (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na neplodnost a umělé oplodnění v České republice. Teoretická část se nejprve zaobírá neplodností, jejími příčinami, pohlavními orgány a vyšetřeními pro neplodnost. Další část je věnována převážně metodám asistované reprodukce, konkrétně popisu jednotlivých metod a postupu samotného umělého oplodnění. V poslední části je popisováno dárcovství vajíček, spermií a embryí a také finanční stránka celého procesu. Ve vlastním výzkumu byly provedeny dotazníky s širší veřejností, které se věnovaly otázce neplodnosti a dárcovství. Dále byly uskutečněny rozhovory s ženami, které podstoupily alespoň jednu z metod umělého oplodnění. Odpovědi byly shrnuty a rozebrány v kapitole vlastní výzkum.