Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,131 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 


Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Twenty years of leisure education in the Czech and Slovak Republics (1990-2010)
DUDOVÁ, Anna
Pedagogika voľného času je pojmom, ktorý sa od roku 1990 udomácnil v českom a slovenskom prostredí ako nové označenie pre výchovu mimo vyučovania. Pedagogika voľného času je vnímaná ako pedagogická disciplína, ktorá sa venuje zhodnocovaniu voľného času detí a mládeže. V žiadnej českej či slovenskej publikácii zatiaľ nenájdeme jej komplexne utriedenie a prehľad jej zrodu, vývoja, cieľov, prístupov a celkového uplatnenia v praxi. Cieľom diplomovej práce je podať prehľad o vnímaniu a chápaniu pedagogiky voľného času u vybraných autorov v českom a slovenskom prostredí v posledných dvadsiatich rokov. Pojatia pedagogiky voľného času u vybraných autorov sú navzájom konfrontované so snahou postihnúť hlavné vývojové tendencie, podoby a súčasné smerovanie pedagogiky voľného času. Práca sa zaoberá jednotlivými vymedzeniami pojmu pedagogiky voľného času a pojmov súvisiacich. Pedagogiku voľného času ako pojem práca sprístupňuje z pohľadu jej miesta v klasifikácii pedagogických vied, historického pohľadu a z pohľadu jednotlivých autorov i študijných vysokoškolských odborov.

Antisemitismus ve vybraných protektorátních periodikách
Suk, Pavel ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Gebhart, Jiří (oponent)
Práce se pokouší analyzovat projevy antisemitismu v česky psaných tištěných periodikách trojího druhu: periodik založených původně k zábavě a odpočinku, nikoli k šíření antisemitismu (sešitové romány zaměřené na určité sociální skupiny, ženy, muže a mládež), periodik, která užívala antisemitismus jako jeden z obsahových činitelů (týdeníky Kuratoria pro výchovu mládeže v Čechách a na Moravě určených pro děti a mládež a periodika Vlajky a jejích odnoží) a konečně periodika, které bylo programově založeno za účelem šíření antisemitismu (Arijský boj). Práce obsahuje též kapitolu o projevech antisemitismu ve filmu, který v určité době zastoupil a doplnil šíření antisemitismu v česky psaném tisku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Alois Toufar v roli výtvarníka a pedagoga
KŘIVÁNKOVÁ, Lucie
Tato práce se zabývá významným pedagogem a malířem Aloisem Toufarem. Monitoruje vývoj jeho profesionálního působení s důrazem na pojem "brtnický kroužek" stejně jako místo Toufarova nejen profesního působení. Na rozdíl od všech publikovaných a poněkud neucelených prací o Aloisi Toufarovi, tato práce v podstatě vychází z ústních zdrojů, které ve výsledku dávají mnohem plastičtější obraz o životě Aloise Toufara jako významné osobnosti výtvarného vzdělávání s nejenom regionálním významem. Očekávaným přínosem této práce je znovu zkvalitnění současné úrovně dětského projevu a hlavně zmapování životní a profesní dráhy významné osobnosti výtvarného vzdělávání, která již dnes není příliš exponovaná.

Rovnovážná cvičení v přípravě na výuku běhu na lyžích dětí se zrakovým postižením
Chmelíčková, Hana ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Levitová, Andrea (oponent)
Název práce: Rovnovážná cvičení v přípravě na výuku běhu na lyžích dětí se zrakovým postižením Cíl práce: Cílem této práce je ověřit možnost aplikace vybraných rovnovážných cvičení u dětí se zrakovým postižením. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen šesti žáky Základní školy pro zrakově postižené ve věku 14 a 15 let. Deset týdnů jsme u nich aplikovali vybraná rovnovážná cvičení zaměřená na nácvik běžeckého lyžování. Pro zhodnocení změny vybraných rovnovážných parametrů před a po cvičební intervenci jsme použili metodu hodnocení stability postoje na tlakové desce Footscan a terénní test chůze po slepu. Výsledky a závěry: Práce poukázala na možnost pohybové intervence formou rovnovážných cvičení v předsezónní přípravě běhu na lyžích. Prokázalo se, že vybraná rovnovážná cvičení lze aplikovat v plném rozsahu v hodinách školní TV u žáků se zrakovým postižením. U většiny jedinců ze sledovaného souboru došlo po pohybové intervenci ke zlepšení úrovně dynamické rovnováhy (vyjádřené terénním testem chůze po slepu). Ve studii se nepotvrdila možnost pozitivního ovlivnění sledovaných parametrů stability postoje desetitýdenní pohybovou intervencí. Klíčová slova: Zrakové postižení, rovnovážná cvičení, běh na lyžích, stabilita postoje, Footscan

Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...

Podnikatelský projekt rodinné vzdělávací centrum
Bahushevich, Alena ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající předškolní zařízení - Rodinné vzdělávací centrum, jehož hlavní činností bude provoz mateřské školy a pořádání vzdělávacích programů a kurzů pro děti a dospělé. Teoretická část práce je věnována popisu významu podnikatele a firem ve společnosti, vymezení základních náležitosti podnikatelského plánu a charakteristice předškolního systému vzdělávání v České republice včetně uvedení dostupných alternativních metod výuky. Praktická část je aplikací získaných teoretických poznatků při sestavení podnikatelského projektu. V této části je na základě analýzy trhu, marketingového a finančního plánu hodnocena životaschopnost a konkurenceschopnost podnikatelského záměru.

Rizika HIV, co o nich ví středoškolská mládež v České Třebové
Záleská, Lenka ; Bernard, Josef (vedoucí práce) ; Urbánková, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o viru HIV a jeho rizicích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá virem HIV, objasňuje historii jeho objevení a způsoby přenosu. Dále popisuje vývoj a klasifikaci infekce HIV, přibližuje možnosti terapie a hlavně zdůrazňuje prevenci. Jako jedna z možností prevence je zde zmiňována peer výchova v oblasti prevence HIV/AIDS. V praktické části je rozebírán dotazník, který vyplnili studenti druhých a třetích ročníků některých středních škol v městě Česká Třebová. Pomocí dotazníku bylo zjišťováno, jak jsou studenti informováni o viru HIV, jestli ví, jak se před ním chránit, kde informace získávají a na koho by se obraceli, pokud by se chtěli něco dozvědět o viru HIV. Dalším předmětem výzkumu bylo, zda se získané poznatky nějak odrážejí v praktickém životě dotazovaných a jestli se cítí být virem HIV ohroženi. Mým cílem bylo i zjistit jaké názory mají studenti na určité situace, které se HIV týkají, jako je např. navazování vztahů na jednu noc nebo užívání drog. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Faktory ovlivňující volbu vyučovacích metod ve výuce Výchovy ke zdraví
Kuželková, Hana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod v předmětu Výchova ke zdraví. Pro lepší orientaci v problematice je zde uvedena charakteristika nejvíce používaných výukových metod, jejich členění a výběr. Rovněž je zde podrobně popsána charakteristika vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví a jeho vzdělávací specifika. Výsledky výzkumné sondy, která se zaměřila na používání a volbu výukových metod učiteli Výchovy ke zdraví v praxi jsou porovnány s vytvořenými náměty pro výuku předmětu Výchova ke zdraví na základě zaměření oboru a definovaných očekávaných výstupů. Vytvořené náměty nabízí učitelům Výchovy ke zdraví konkrétní výukové metody a aktivity, které vedou k dosažení očekávaných výstupů tohoto nového předmětu. Klíčová slova: výukové metody - charakteristika výukových metod - výběr výukové metody - Zdravá škola - Výchova ke zdraví - výukové cíle - RVP ZV