Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,425 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.42 vteřin. 

Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.

Analýza procesu decentrálního pořizování majetku a služeb u útvaru Armády ČR
Simmerová, Martina ; Šilerová, Edita (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy procesu decentrálního pořizování majetku a služeb u útvaru Armády České republiky, konkrétně u 72. mechanizovaného praporu Přáslavice, která vyhodnotí současný proces decentrálního pořizování majetku a služeb a pomůže k formulaci návrhů na zdokonalení analyzovaného procesu u zvoleného útvaru. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část slouží jako podklad pro zpracování praktické části a bude vypracována na základě studia vhodné literatury, současné legislativy vztahující se na oblast zadávání veřejných zakázek a interních dokumentů resortu Ministerstva obrany České republiky. V praktické části je vypracována analýza procesu decentrálního pořizování majetku a služeb u vybraného útvaru. Analýza obsahuje deskripci všech kroků procesu decentrálního nakupování prostřednictvím e-tržiště a je zpracována na základě pozorování a individuálních rozhovorů s vybranými pracovníky útvaru. Dále je analýza doplněna o syntézu všech realizovaných decentrálních nákupů útvaru v roce 2015 a pro úplnost je uveden i příklad konkrétní reálné veřejné zakázky realizované v roce 2015. Provedený kvalitativní výzkum je rozšířen o dotazníkové šetření, uskutečněné ve dvou vybraných vojenských útvarech v resortu Ministerstva obrany České republiky, 72. mechanizovaného praporu Přáslavice a Centra simulačních a trenažérových technologií Brno.

Asymetrie informací v procesu investování do fondů kvalifikovaných investorů
Veselá, Kamila ; Soukup, Alexandr (vedoucí práce) ; Severová, Lucie (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice asymetrie informací v oblasti investování do fondů kvalifikovaných investorů. Práce je zacílena výhradně na fondy kvalifikovaných investorů v podobě otevřených podílových fondů, které umožňují úpis podílových listů, tedy nabízejí investiční příležitosti. Charakter fondů kvalifikovaných investorů umožňuje v komparaci se standardními fondy realizaci odvážnějších investičních strategií, s čímž je však spojeno větší riziko spojené s asymetrií informací. Práce je založena na předpokladu, že existuje asymetrie informací mezi investiční společností jako obhospodařovatelem fondů kvalifikovaných investorů a potenciálním investorem zvažujícím investici do těchto fondů. Kvalita informací je pro kvalifikované rozhodnutí zásadní, avšak nelze předpokládat, že potenciální investor disponuje stejným množstvím a stejně kvalitními informacemi, jako obhospodařovatel fondu, tedy investiční společnost. Předpoklad existence AI (asymetrie informací), na němž je práce založena, vychází z rozdílnosti zájmů obou stran, neboť zájmem investora je maximalizovat výnos ze své investice (čistou současnou hodnotu investice), zájmem investiční společnosti je pak maximalizace svého zisku (standardní cíl tržního subjektu). Zisk IS (investiční společnost) je dán primárně výší poplatků za obhospodařování a je proto v zájmu IS poskytovat potenciálním investorům takové informace, které podnítí a přesvědčí investory ke vstupu do fondu, čímž maximalizují kapitál fondu a následně zisk IS. Cílem práce je proto prokázat vliv AI na rozhodovací proces investora, identifikovat rizikové faktory způsobené asymetrií informací a prokázat míru jejich vlivu na rozhodování 3 potenciálního investora. Asymetrií informací je přitom myšleno jak záměrné zkreslení informací vydávaných IS, tak záměrné nesdělení části informací, tedy neúplnost informací. Zjištěné výsledky jsou pak základem pro tvorbu dvou výstupů práce, a to sestavení investičních doporučení určených potenciálním investorům a doporučení informační povinnosti cílené na investiční společnosti. Cílem obou výstupů je eliminace vlivu existence AI na rozhodovací proces potenciálního investora.

Zhodnocení procesu účetní závěrky u zvolené obce
Valentová, Lenka ; Čermáková, Helena (vedoucí práce) ; Romana, Romana (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a ověřit správnost procesu účetní závěrky ve vybrané obci dle platné právní úpravy. V teoretické části práce jsou v úvodu stručně popsány podmínky hospodaření obcí. Teoretická část se nejvíce věnuje popisu procesu účetní závěrky podle právních předpisů České republiky. Proces účetní závěrky začíná přípravnými pracemi, na které navazuje uzavírání účtů a vyčíslení daně z příjmu. Následně je popsáno sestavení výkazů účetní závěrky. Závěr teoretické části se věnuje povinnostem související s účetní závěrkou, kterými je ověření účetní závěrky a její schválení, zveřejnění a archivace. Praktická část se zabývá popisem procesu účetní závěrky ve zvolené obci a ověřením správnosti podle platných právních předpisů. Na základě provedených analýz jsou navrženy doporučení ke zlepšení v oblastech, kde byly nalezeny chyby a nedostatky.

Zhodnocení procesu účetní uzávěrky a účetní závěrky u zvoleného subjektu
Žočková, Jana ; Čermáková, Helena (vedoucí práce) ; Seidl, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat a ověřit správnost procesu účetní závěrky u zvoleného subjektu, a zda dochází k věrnému a poctivému zobrazení skutečnosti. V teoretické části práce jsou popsány přípravné operace k sestavení účetní závěrky podle právního rámce České republiky. Jedná se například o proces inventarizace, o rezervy, opravné položky, kurzové rozdíly, časové rozlišení nebo dohadné položky. Dále je v práci uvedena problematika uzavření účetních knih, sestavení výkazů účetní závěrky, kterými jsou rozvaha, výkaz zisku a ztráty a příloha, nebo také problematika ověřování správnosti účetní závěrky (auditu) nebo její zveřejňování. V praktické části jsou popsány vybrané kroky účetní uzávěrky na podnikajícím subjektu Elitex OK s.r.o., které se zároveň porovnávají s kritérii stanovenými platnými právními předpisy. Z práce také vyplývá, jakým způsobem účetní jednotka sestavuje účetní závěrku (konkrétně za rok 2014). Za tento rok je v práci uveden i výsledek auditu. Na základě porovnání postupů realizovaných v účetní jednotce s teoretickými východisky jsou navržena doporučení na zlepšení či odstranění nedostatků.

Zavádění štíhlé výroby a uplatnění Kaizen managementu v malém a středním podniku.
KUBÍČEK, Roman
Tato disertační práce se zabývá uplatněním štíhlé výroby a Kaizen managementu v procesech řízení výroby a logistiky a vybranými nástroji a metodami štíhlé výroby a Kaizen managementu. Výzkum byl proveden na vybraných výrobních odděleních společnosti. Výzkum úrovně používání moderních metod byl proveden pomocí dotazní-kového šetření ve vybraných výrobních podnicích. Můžeme konstatovat, že zavádění štíhlé výroby a uplatňování principů Kaizen ma-nagementu představuje významnou konkurenční výhodu. Cílem nástrojů podpory zavá-dění principů štíhlé výroby a Kaizen managementu je odstraňování plýtvání, zvyšování reakce na plnění zákaznických požadavků a to současně při uplatňování procesních principů řízení. Neopomenutelnou podmínkou je stanovení a dodržování zásad podni-kové kultury s přechodem od pojmu firma na pojem moje (naše) firma. Tyto principy jsou použitelné jak v systémech hromadné výroby, tak i malosériové výroby a některé metody a nástroje jsou použitelné a uplatnitelné i v oblasti služeb či státní správy. Mů-žeme konstatovat, že v každé činnosti můžeme nalézt rezervy, které z hlediska štíhlé výroby představují plýtvání, a které můžeme vhodnými nástroji omezit či dokonce od-stranit. Předmětem výzkumu jsou nikdy nekončící změny nastaveného výrobního procesu ve zkoumaném výrobním podniku při zavádění štíhlé výroby a následném uplatnění Kaizen managementu. Změny, které proběhly, se netýkaly pouze nastavení nových materiá-lových toků, layoutů pracovišť, nivelizace a optimalizace práce, ale také změny myšlení lidí, kteří se na těchto změnách podílejí nebo se jich tyto změny dotýkají. Pro vyhodno-cení úspěšnosti a použitelnosti nově zavedených metod byly stanoveny měřitelné ukaza-telé a metodika jejich vyhodnocení. Výsledky, které jsou prezentovány, mají význam jak pro společnost, ve které byl výzkum prováděn, tak pro další společnosti, kde výstupy a doporučení s obecnou platností mohou pomoci jejich dalšímu rozvoji a jsou nápomocny pro další rozvoj vědeckého poznání.

Řízení procesů v hotelových zařízeních
POLÁKOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřená na popis společnosti, její organizační struktury a finance společnosti. Dále jsou zde popisována jednotlivá pracovní místa vedoucí zaměstnanců, jejich kompetence a pravomoci. V práci jsou dále analyzovány jednotlivé procesy probíhající v hotelovém zařízení a je zde uvedeno zhodnocení těchto procesů.

Problematika účtování dodavatelských vztahů ve zvolené účetní jednotce
BIGASOVÁ, Anna
Cílem této bakalářské práce je zachytit a zpracovat problematiku vzniklou při účtování dodavatelských vztahů, dále pak analýza a zhodnocení konkrétních účetních případů. Poslední kapitolou je zavedení nového systému, jehož cílem je zlepšení a urychlení celého procesu účtování.

Evropská banka pro obnovu a rozvoj a její úloha v procesu transformace bývalých centrálně plánovaných ekonomik
Prudká, Barbora ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Křelinová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části. První obsahuje základní informace o Evropské bance pro obnovu a rozvoj (EBRD) - o její historii, orgánech a spolupráci s jinými organizacemi. Druhá část je zaměřena na úlohu EBRD v procesu transformace bývalých centrálně plánovaných ekonomik. Obsahuje informace o zemích, kde EBRD působí, formách a podmínkách pomoci, strategiích (obecně a také konkrétní strategie pro Visegrádskou čtyřku), poskytnutých finančních prostředcích EBRD a o pokroku transformujících se zemí od počátku 90. let.

Zlepšování výkonnosti procesů organizace na bázi potenciálu zlepšení
Hemala, David ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Tématem diplomové práce je oblast procesního řízení. V teoretické části jsou objasněny základní termíny a další oblasti, které souvisí s oblastí procesů a procesního řízení. Tato část dále obsahuje popis nezbytných pojmů využívaných v metodice reálného potenciálu zlepšení. Celou teoretickou část uzavírá popis vybraných ISO standardů, kterými také disponuje analyzovaná firma. V praktické části je diplomová práce zacílena na aplikování metodiky pro dosažení potenciálu zlepšení v prostředí výrobní společnosti. Tento metodický postup je také doplněn o několik činností, které přispívají ke komplexnosti metodiky. Je popsáno fungování výrobní společnosti s cílem analyzovat zralosti jednotlivých procesů a současně popsány vybrané procesy, které byly na základě analýzy identifikovány jako procesy s nejvyšší prioritou pro tuto společnost. Po provedení nezbytných kroků analýzy jsou identifikovány jednotlivé potenciály, jež mohou přispět ke zvýšení efektivity v daných procesních oblastech analyzované firmy. Jaký by mohlo mít dopad dosažení reálného potenciálu, je vyjádřeno pomocí tvrdých a měkkých efektů. V poslední části jsou pro odstranění interních limitů společnosti resp. dosažení identifikovaných potenciálů zlepšení navrženy konkrétní postupy.