Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České školy ve Francii: Dijon a Nîmes
Vávrová, Natálie ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Cílem této práce je obecné představení českých sekcí ve francouzských městech Dijon a Nîmes, jejich historie, politické pozadí a obecná charakteristika studia na těchto školách. Práce má za cíl popsat historii těchto francouzských škol ve spojitosti s Českou republikou, představit obecně studium, ukázat klady a zápory tohoto studia a představit také absolventy těchto českých sekcí a představit spolek bývalých studentů a absolventů. Pro zájemce o studium na školách v Dijonu a Nîmes by tato práce mohla být přehledným zdrojem informací. Především je tedy cílem poskytnout obecný přehled o těchto školách. Zohledněny jsou i různé další faktory, například ekonomické, v práci je popsáno financování studia v Dijonu i Nîmes, dále jsou také zohledněny přínosy i zápory studia na sekcích. Praktická část obsahuje rozhovor s konkrétním absolventem české sekce ve Francii, tudíž i konkrétní zkušenost s uvedenou školou. Hlavní přínos práce spočívá ve strukturovaném přehledu o českých sekcích ve Francii, v představení studia, v práci jsou poskytnuty klady i zápory studia na školách a v praktické části je uvedena konkrétní zkušenost absolventa. KLÍČOVÁ SLOVA Škola, sekce, studium, historie, student, absolvent, přínos, zápor
Vyjádření záporu v českém znakovém jazyce
Hendrychová, Lucie ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je prvotním materiálem pojednávajícím o vyjadřování negace v českém znakovém jazyce. Podává přehled o nejfrekventovanějších prostředcích záporu - manuálních i nemanuálních, které byly vyexcerpovány z přirozené komunikace českých neslyšících respondentů, uživatelů českého znakového jazyka. Práce se zmiňuje také o prostředcích negace v mluvených jazycích a některých cizích znakových jazycích.
Negative intensification in spoken British English
Löblová, Alžběta ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá prostředky intenzifikace záporu v britské mluvené angličtině. Jelikož intenzifikace je obecně spojovaná s příslovečným určením, konkrétněji s adverbii míry, je dalším cílem práce prokázat, že existují i jiné než lexikální prostředky intenzifikace. Protože je práce zaměřena na mluvený jazyk, přirozený, neplánovaný, improvizovaný, jsou zahrnuty i konstrukce, které jsou ve standardní angličtině považovány za mluvnicky nesprávné, ale vyskytují se běžně v hovorovém jazyce. Materiál pro analýzu byl proto čerpán z neformálních dialogů obsažených v Britském národním korpusu. Zápor a intenzifikace a jejich vzájemný vztah či interakce jsou popsány podle poznatků Duškové a kol. (1988) a Bibera a kol. (1999). Práce usiluje o návrh vhodné klasifikace prostředků intenzifikace záporu získané korpusovou studií založené na poznatcích Palacios- Martíneze (1996). klíčová slova: intenzifikace, intenzifikátor, zápor, mluvený jazyk, hovorový jazyk
Czech translation counterparts of English semantically negative but formally positive expressions (hardly, seldom)
Vintrová, Gabriela ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výrazy hardly a seldom, vyjadřující negaci, a jejími českými ekvivalenty. První část zahrnuje obecný přehled typů negace v angličtině a formálních znaků specifických pro tyto jednotlivé typy. Analytická část je zaměřena na 100 příkladů obsahující zmíněná adverbia a popisuje je na základě informací v teoretické části. 50 příkladů obsahuje výraz seldom a 50 příkladů obsahuje výraz hardly. Všechny příklady včetně českých ekvivalentů byly získány pomocí programu InterCorp, který poskytuje vícejazyčný korpus.
Vyjádření záporu v českém znakovém jazyce
Hendrychová, Lucie ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je prvotním materiálem pojednávajícím o vyjadřování negace v českém znakovém jazyce. Podává přehled o nejfrekventovanějších prostředcích záporu - manuálních i nemanuálních, které byly vyexcerpovány z přirozené komunikace českých neslyšících respondentů, uživatelů českého znakového jazyka. Práce se zmiňuje také o prostředcích negace v mluvených jazycích a některých cizích znakových jazycích.
Počáteční pozice negace v angličtině
ČÁSTKA, Kamil
Tato práce zkoumá iniciální pozici negace v současném anglickém jazyce. Teoretická část je rozdělena do menších celků obsahujících popis a příklady užití jednotlivých druhů negace. Dále je pozornost zaměřena na dvojitý zápor, inverzi, rozsah negace a prvky podmíněné polaritou věty. V práci je aplikován kontrastivní přístup, zvláště pak v praktické části. Analýza vybraných jazykových ukázek jednotlivých žánrů popisuje užití konkrétních druhů negace v angličtině. Získaná data jsou prezentována formou přehledných tabulek. Četnost výskytu jednotlivých druhů negace je shrnuta v závěru práce.
Modální slovesa CAN, MAY, MUST, jejich opisy a užití.
BŘICHÁČKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá uzavřenou třídou modálních sloves, a to jak po stránce morfologicko-syntaktické, tak po stránce funkčně sémantické. Zkoumá společné formální rysy se slovesy pomocnými a jejich užití v současné angličtině. Práce je rozdělena na část teoretickou, objasňující problematiku modálních sloves a část praktickou, zaměřující se na procvičení výše zmíněné teorie. Praktická část je dále rozdělena do několika úrovní a to od nejjednodušší po nejobtížnější. Závěr bakalářské práce tvoří shrnující test, obsahující tři části a jejich následné vyhodnocení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.