Název:
České školy ve Francii: Dijon a Nîmes
Překlad názvu:
Czech schools in France: Dijon and Nîmes
Autoři:
Vávrová, Natálie ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je obecné představení českých sekcí ve francouzských městech Dijon a Nîmes, jejich historie, politické pozadí a obecná charakteristika studia na těchto školách. Práce má za cíl popsat historii těchto francouzských škol ve spojitosti s Českou republikou, představit obecně studium, ukázat klady a zápory tohoto studia a představit také absolventy těchto českých sekcí a představit spolek bývalých studentů a absolventů. Pro zájemce o studium na školách v Dijonu a Nîmes by tato práce mohla být přehledným zdrojem informací. Především je tedy cílem poskytnout obecný přehled o těchto školách. Zohledněny jsou i různé další faktory, například ekonomické, v práci je popsáno financování studia v Dijonu i Nîmes, dále jsou také zohledněny přínosy i zápory studia na sekcích. Praktická část obsahuje rozhovor s konkrétním absolventem české sekce ve Francii, tudíž i konkrétní zkušenost s uvedenou školou. Hlavní přínos práce spočívá ve strukturovaném přehledu o českých sekcích ve Francii, v představení studia, v práci jsou poskytnuty klady i zápory studia na školách a v praktické části je uvedena konkrétní zkušenost absolventa. KLÍČOVÁ SLOVA Škola, sekce, studium, historie, student, absolvent, přínos, záporThe aim of this thesis is a general presentation of Czech sections in the French cities Dijon and Nîmes, their history, political background, and general characteristics of studies at these schools. The aim of the theses is to describe the historical connections with Czech Republic, to present the studies in general, to show and describe the pros and cons of these schools and to introduce the graduates of these Czech sections and to present a group of the graduate students. For those who are interested in studying at schools in Dijon and Nîmes, this thesis might be a good general source of information. Above all, the aim is to provide a general overview of these schools. Various other factors are also considered, such as economic, the work describes the funding of the studies in both Dijon and Nîmes, and their benefits and negatives. The practical section includes an interview with graduate of Czech section in France. The main contribution of the work is in the structured overview of Czech sections in France. KEYWORDS School, section, study, history, student, pros, cons
Klíčová slova:
absolvent; historie; přínos; sekce; student; studium; zápor; Škola; cons; history; pros; School; section; student; study