Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,019 záznamů.  začátekpředchozí579 - 588dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Stravování a pohybová aktivita na základní škole.
Sauerová, Dana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Rotková, Hana (oponent)
Tato práce řeší problematiku stravování a pohybové aktivity dětí na základní škole, a to srovnáním dvou kategorií - mladšího a staršího školního věku. Cílem této práce je nejprve zmapovat situaci, zjistit, jaká je úroveň stravovacích návyků a pohybové aktivity a zda se výsledky liší ve vztahu k věku dítěte. Pro zajištění podkladů výzkumného šetření byla vytvořena sada otázek ankety pro žáky, v níž jsem se zaměřila na dva aspekty tohoto tématu - dopolední a polední stravování a volnočasové aktivity s důrazem na pohybovou aktivitu. Hlavním zjištěním je fakt, že děti i rodiče jsou o správných stravovacích návycích i důležitosti pohybové aktivity dobře informováni a i v praxi se je snaží uplatňovat. Výsledkem je pak negativní odpověď na otázku, zda přímo souvisí věk dítěte, resp. vliv rodičů na děti, s kvalitou stravovacích návyků a intenzitou pohybové činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Zdravý životní styl, strava, pohybová aktivita, mladší školní věk, starší školní věk, výživová a pohybová doporučení
Miniházená na základní škole
Karellová, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název práce: Miniházená na základní škole Autorka práce: Tereza Karellová Vedoucí práce: PaeDr. Ladislav Pokorný Abstrakt: Tato práce je zaměřená na porovnání úrovně pohybových schopností a házenkářských dovedností dětí navštěvující Sokolský oddíl miniházené a dětí ze Základní školy Terezy Stolzové v Kostelci nad Labem. Práce je rozčleněná na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá porovnáním pravidel miniházené a házené, vývojem dětí v období mladšího školního věku, charakteristikou pohybových schopností, školní tělesnou výchovou a metodikou miniházené. Praktická část je věnována interpretaci výsledků získaných při testování pohybové úrovně dětí, které se skládalo z testů ověřující úroveň nejen pohybových schopností, ale i úroveň házenkářských dovedností zaměřených především na manipulaci s míčem. Dále výzkumná část obsahuje mnou navrhovaný model výuky miniházené vhodný pro zmiňovanou Základní školu a porovnání výsledků z úvodního a závěrečného testování pohybové úrovně žáků. Práce je určená zejména pro učitelé tělesné výchovy na prvním stupni základní školy, ale může být i užitečným materiálem pro trenéry miniházené. KLÍČOVÁ SLOVA Miniházená, děti, základní škola, tělesná výchova, pohybová úroveň
Zhodnocení hospodaření vybrané organizace veřejného sektoru
Brabcová, Hana ; Harnych, Miloš (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením hospodaření příspěvkové organizace, kterou je Základní a mateřská škola ve Štítech. V první části práce jsou popsány teoretická východiska, která se týkají obecně hospodaření příspěvkových organizací. Druhá část práce je zaměřená na analýzu hospodaření školy. Následuje pak celkové zhodnocení hospodaření a návrhy na zlepšení.
Zhodnocení hospodaření vybrané organizace veřejného sektoru
Marková, Nikol ; Michel, Jan (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení hospodaření příspěvkové organizace, kterou je Základní škola a Mateřská škola Dolní Radechová, okres Náchod. První část práce se zabývá teoretickými poznatky k danému tématu, na kterou následně navazuje druhá část práce zabývající se hospodařením vybrané příspěvkové organizace. Poslední část práce se zabývá návrhy a opatřeními vedoucí ke zlepšení hospodaření dané organizace.
Příprava speciálních pedagogů pro inkluzivní školu
KREJČOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou speciálních pedagogů pro inkluzivní školu. V teoretické části jsem popsala integraci, inkluzi, společné vzdělávání, odborná pracoviště a pozici školního speciálního pedagoga. Ve výzkumné části bakalářské práce jsem si stanovila dva cíle. První cíl se týkal možností dalšího vzdělávání školních speciálních pedagogů v oblasti společného vzdělávání. Druhým cílem bylo zjistit, jak školní speciální pedagogové vnímají společné vzdělávání žáků v rámci hlavního vzdělávacího proudu. K realizaci výzkumné části byl využit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování. Jako technika sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výběrový soubor byl tvořen deseti školními speciálními pedagogy, kteří pracují na běžných základních školách v Jihočeském kraji, v okrese České Budějovice a Strakonice. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že oslovení školní speciální pedagogové se často účastní kurzů a školení zaměřených na společné vzdělávání, které jsou aktuálně nabízeny různými institucemi. Dále si sami vyhledávají potřebné informace, týkající se aktuálních legislativních opatření. Z analýzy osobních názorů školních speciálních pedagogů na společné vzdělávání jsem došla k závěru, že převládaly spíše negativní názory. Velmi často byla kritizována nepřipravenost a neinformovanost pedagogů, časté legislativní změny, nebo vysoký počet žáků ve třídě. Naopak byla pozitivně hodnocena podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami díky podpůrným opatřením. Také rovné příležitosti pro všechny žáky byly hodnoceny kladně. Výsledky bakalářské práce mohou využít školní speciální pedagogové pracující ve školách i speciální pedagogové pracující ve školních poradenských zařízeních. Dále asistenti pedagoga nebo vysokoškolští studenti oboru Speciální pedagogika. Přínos této práce vidím ve zmapování současné situace, která je v českém školství nová a doposud málo prozkoumaná.
GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř)
ONDRÁČKOVÁ, Tereza
Tématem diplomové práce jsou GPS přístroje ve výuce jako prostředek pro rozvoj mezipředmětových vazeb vzdělávacích oborů zeměpis a anglický jazyk na 2. stupni ZŠ (na příkladu ORP Chotěboř). Předkládaná práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část zahrnuje metodiku tvorby obou částí práce, kde autorka představuje celkový postup při vypracovávání své práce. Dále první část obsahuje teoretická východiska, kde autorka stručně seznamuje se zásadními pojmy, kapitolu zaměřenou na GPS přístroje, jejich potenciál využitelnosti ve výuce a možnosti propojení v rámci mezipředmětových vazeb. Nedílnou součástí teoretické části práce, zejména pro její tematické zasazení, je také prostudování kurikulárních dokumentů. Praktická část práce obsahuje výukové aktivity propojující učivo místního regionu, tedy zeměpisu, s anglickým jazykem. Veškeré předkládané výukové aktivity se skládají z úvodní části a metodického komentáře.
Mediální výchova pohledem žáků
JINDROVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat důležitost mediální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Odhalit, jak žáci 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií reflektují výuku mediální výchovy, a zároveň zjistit její přínos a využití v praktickém životě žáků. Teoretická část popisuje základní poznatky, které jsou s tímto tématem spojeny. Největší důraz je kladen na pojetí mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Praktická část je věnována výsledkům výzkumu, kdy na základě rozhovorů s žáky 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií je zjišťováno, jaký je pohled těchto žáků na výuku mediální výchovy. Skrze jednotlivé výpovědi se autorka kromě výše uvedených cílů dále pokusí nastínit, zda se nějak liší pojetí mediální výchovy u žáků základní školy a víceletého gymnázia. V samotném závěru práce jsou autorkou podány návrhy ke zlepšení či zpestření výuky mediální výchovy, které reagují na skutečnosti zjištěné ve výzkumu.
Hodnocení znalostí žáků základních škol z chovatelství v karlovarském regionu
ŠIROKÁ, Johana
Znalosti z chovatelství byly zjišťovány u žáků v sedmých třídách základních škol v Karlovarského kraji pomocí didaktických testů. V této bakalářské práci jsou shrnuty výsledky jednotlivých otázek a celkové zpracování a vyhodnocení testů. Z výsledků vyplývá, že žáci těchto tříd jsou se znalostmi v oboru chovatelství na dobré úrovni.
Vybrané aspekty rozvoje zpěvu a rytmiky v hudební výchově 1. a 2. tříd základní školy pomocí lidových písní
HÁNOVÁ, Kristýna
Práce se zabývá rozvojem zpěvu a rytmiky v hodinách hudební výchovy u dětí 2. tříd základní školy pomocí lidové písně. První část obsahuje teoretický popis jednotlivých složek hlasu a rytmu a nabízí vybraná cvičení, kterými lze docílit správného rozvoje a zlepšení kvality v jednotlivých disciplínách. Práce pokračuje ověřováním jednotlivých cvičení v praxi a popisem výsledků, kterých bylo díky těmto cvičením dosaženo.
Negativní jevy na ZŠ a současná legislativa
HOMMER, Roman
Práce se zabývá tématem negativních jevů (forem rizikového chování) u žáků základních škol v Českém Krumlově a zmiňuje platnou legislativou v oblasti primární prevence rizikového chování u školou povinných dětí a mládeže. V teoretické části popisuje vybrané sociálně patologické jevy, systém primární prevence a legislativu MŠMT i jiných ministerstev v oblasti prevence rizikového chování, jako i preventivní činnost institucí a organizací na území města Český Krumlov podle platných zákonů. Součástí diplomové práce v praktické části je empirický výzkum provedený na vybraných základních školách v Českém Krumlově mezi pedagogy, který mapuje jejich zkušenosti s nejčastějšími formami rizikového chování žáků a dále jejich znalost a využívání platné legislativy v oblasti prevence, jak ve školních, tak i v mimoškolních aktivitách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,019 záznamů.   začátekpředchozí579 - 588dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.