Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,731 záznamů.  začátekpředchozí1546 - 1555dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova a vzdělávání dětí s mentálním postižením
GAJDOŠOVÁ, Adéla
Výchova a vzdělávání dětí s mentálním postižením Děti s mentálním postižením se vyvíjejí pomaleji, ale jsou velmi citlivé a vnímavé. V poslední době je jejich výchova a vzdělávání velmi diskutovaný problém. Každý člověk je jedinečná osobnost a má právo na plnohodnotný život s patřičným vzděláním a láskou, a to platí i pro jedince s mentálním postižením. Cílem teoretické části diplomové práce bylo nastínit obecné informace o mentálním postižením (etiologie, klasifikace, možnosti výchovy a vzdělávání jedinců s mentálním postižením). V praktické části sledovala diplomová práce dosažení dvou cílů. Jedním z cílů bylo zmapovat stav kvalifikovaných pracovníků ve školských zařízeních pro výchovu a vzdělávání dětí s mentálním postižením. Druhým cílem pak bylo zmapovat úroveň speciálně pedagogické péče o děti s mentálním postižením (konkrétně užívání alternativních terapií). Bylo splněno dosažení obou dvou cílů této práce. Současně diplomová práce ověřovala dvě dané hypotézy. Základní technikou sběru dat byl dotazník pro učitele, pracujících ve školských zařízeních pro výchovu a vzdělávání dětí s mentálním postižením, vyučující děti s lehkým až středně těžkým mentálním postižením ve Zlínském kraji. Další použitou metodou byla sekundární analýza metodických materiálů a vzdělávacích programů speciálních škol ve Zlínském kraji. Hypotéza č. 1, že ve školských zařízeních pro výchovu a vzdělávání dětí s mentálním postižením je nedostatek kvalifikovaných pracovníků, byla vyvrácena, neboť dotazovaní speciální pedagogové potřebnou kvalifikaci dle zákona mají a ti, co kvalifikaci nemají, tak si ji při svém zaměstnávání dodělávají. Byla potvrzena hypotéza č. 2, že ve školských zařízeních pro výchovu a vzdělávání dětí s mentálním postižením se při pedagogické péči dostatečně nevyužívají alternativní terapie. Sekundární analýza metodických materiálů ukázala, že se využívají prvky alternativních terapií, neboť jsou součástí osnov pro děti se speciálními potřebami. Ale ze šetření dotazníků vyplynulo, že asi čtvrt respondentů alternativní terapie nepoužívá a nemá na ně ani potřebnou kvalifikaci. Výsledky této práce by se mohly využít jako informační materiál pro rodiče a učitele dětí s mentální retardací.
Analýza systému vzdělávání ve vybraném podniku
HYPŠOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je analýza systému vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku {--} Jihočeská plynárenská. Součástí analýzy je i analýza nákladů na vzdělávání a systém hodnocení účelnosti investic do vzdělávání. Zhodnocení systému vzdělávání v Jihočeské plynárenké, a. s. je podkladem pro návrhy změn. V současné době hraje vzdělávání velmi důležitou roli pro úspěch podnikání. Kvalifikovaní zaměstnanci jsou přínosem nejen pro firmy, ale i pro celou společnost. Většina podniků již tuto skutečnost akceptovala. Neustále je však třeba soustředit se na efektivnost vynaložených peněžných prostředků do rozvoje lidských zdrojů. Součástí péče o zaměstnance je rozšiřování dosavadních vědomostí. Vedoucí pracovníci by měli sestavovat individuální plány rozvoje pro všechny zaměstnance. Také by měli v zaměstnacích podnítit zájem o vzdělávání. Když se zaměstnanci podílí na plánování fremního vzdělávání, pak jsou aktivními účastníky šlolení. Znalosti, dovednosti a schopnosti zaměstnanců jsou konkurenční výhodou pro firmu. Budoucnost podniku závisí na odbornících, kteří budou umět aplikovat své poznatky v praxi.
Vzdělávání zaměstnanců
Malachová, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Cílem je vysvětlit samotný pojem vzdělávání a rozvoj a zároveň vymezit základní teoretické přístupy v této oblasti. Znalosti získané během tvorby teoretické části práce, byly pak prakticky využity při zpracování výsledků výzkumu. Ten se zaměřil na zkoumání efektivnosti projektu, jehož záměrem je implementovat novou vzdělávací strategii ve vybrané firmě. Průzkum probíhal formou dotazníkového šetření a na základě jeho výsledků byly stanoveny firmě návrhy na zlepšení.
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Vítková, Eva ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Kozmanová, Irena (oponent)
Diplomová práce zkoumá, zda a jakým způsobem český vzdělávací systém reaguje na vzrůstající kulturní různorodost české společnosti. V rovině teoretické vymezuje roli vzdělávání v multikulturní společnosti při uplatňování multikulturní politiky. Hlavní část práce, jež spočívá v analýze školních učebnic předmětů dějepis, občanská výchova a literatura, je doplněna pohledem na institucionální rovinu, analýzou kurikulárních dokumentů a případovou studií, která zkoumá prostředí pedagogických fakult. Práce dochází k závěru, že pojetí českého systému vzdělávání je monokulturní a nereaguje na změnu společenské reality. Na základě výstupů analýzy a komparace jsou proto v závěru práce představeny konkrétní strategické i dílčí kroky, které by mohly podpořit přechod od monokulturního pojetí vzdělávání na systém multikulturní. Klíčové změny by podle autorky měly nastat v profesní přípravě učitelů a v obsahu a podobě školních učebnic, které v tuto chvíli ve velké míře reprodukují kulturní stereotypy a nereflektují kulturní pluralitu společnosti
Vzdělávání a vzdělávací soustava Zlínského kraje a její vazba na trh práce
Krčmářová, Zuzana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vzdělávání a vzdělávací soustava ve Zlínském kraji a její vazba na trh práce" popisuje a analyzuje vzdělávací soustavu a trh práce Zlínského kraje. Hlavním cílem práce je odpovědět na otázku, zda existuje a jaká je vazba vzdělávací soustavy a trhu práce ve Zlínském kraji. První část práce objasňuje základní pedagogické pojmy, základní pojmy trhu práce a postavení vzdělávání na trhu práce a v regionálním rozvoji. Následuje popis vzdělávacího systému České republiky a legislativní úpravy školství. Třetí kapitola charakterizuje všechny stupně vzdělávací soustavy Zlínského kraje. Poslední část práce je zaměřena na vývoj trhu práce ve Zlínském kraji a analýzu volných pracovních míst. Z výsledků práce vyplývá existence vazby mezi vzdělávací soustavou a trhem práce ve Zlínském kraji a zároveň snaha přizpůsobit vzdělávací soustavu, zejména v oblasti středního školství, tak, aby lépe odrážela potřeby a požadavky trhu práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,731 záznamů.   začátekpředchozí1546 - 1555dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.