Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České parlamentní volby v zahraničních médiích
Svobodová, Natálie ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021 v kontextu vybraných zahraničních médií. Hlavním cílem práce je samotné zmapování zahraničního mediálního prostoru v souvislosti se zmíněnými podzimními volbami. Cíl práce je doplněn čtyřmi výzkumnými otázkami a hypotézami, které se zabývají zejména rozsahem, který byl ve vybraných článcích věnován jednotlivým politickým lídrům, politickým subjektům, ale také personalizaci. Úvod práce čtenáře uvádí do zkoumané problematiky a dále blíže představuje vybrané teoretické koncepty související s tématem. V teoretické části je popsána personalizace vycházející z politické komunikace a zahraniční zpravodajství. Práce se dále dotýká také představení mediálních systémů, účinku médií a nastolování agendy. Další kapitola se zabývá metodologií výzkumu, kde jsou blíže popsány využité výzkumné metody a analýza dat. V praktické části je jejím stěžejním bodem provedená kvantitativní obsahová analýza vybraných slovenských médiích, jimiž jsou Denník N, Hospodárske noviny a deník SME. V rámci výzkumu byl také proveden základní kvalitativní přehled vybraných mediálních obsahů z Velké Británie a Spojených států amerických. V samém závěru práce jsou představeny stěžejní výsledky provedených analýz a zodpovězené výzkumné otázky.
Voliči a nevoliči v České republice
Vavřinová, Tereza ; Linek, Lukáš (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá volebním chováním občanů České republiky. Na rozdíl od tradičních studií opouští dichotomický pohled na volební chování a pracuje s třetí kategorií, kterou jsou lidé volící nepravidelně. Nepravidelní voliči jsou identifikováni přístupem více voleb, jenž pochází od Lee Sigelmana (1985). Na základě analýzy metodou logistické regrese jsou identifikovány charakteristiky specifické pro voliče, nevoliče a nepravidelné voliče a rozdíly mezi těmito kategoriemi. Teoretickým základem práce jsou socioekonomické, mobilizační a motivačně postojové teorie volební účasti. Práce dále hlouběji analyzuje rozhodování nepravidelných voličů o volební účasti a identifikuje okolnosti, za jakých se rozhodnou k volbám přijít. Součástí práce je i diskuze metodologických problémů spjatých s přístupem více voleb i s výzkumy volebního chování obecně. Empirickým zdrojem je Česká volební studie 2010.
Voliči a nevoliči v České republice
Vavřinová, Tereza ; Linek, Lukáš (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá volebním chováním občanů České republiky. Na rozdíl od tradičních studií opouští dichotomický pohled na volební chování a pracuje s třetí kategorií, kterou jsou lidé volící nepravidelně. Nepravidelní voliči jsou identifikováni přístupem více voleb, jenž pochází od Lee Sigelmana (1985). Na základě analýzy metodou logistické regrese jsou identifikovány charakteristiky specifické pro voliče, nevoliče a nepravidelné voliče a rozdíly mezi těmito kategoriemi. Teoretickým základem práce jsou socioekonomické, mobilizační a motivačně postojové teorie volební účasti. Práce dále hlouběji analyzuje rozhodování nepravidelných voličů o volební účasti a identifikuje okolnosti, za jakých se rozhodnou k volbám přijít. Součástí práce je i diskuze metodologických problémů spjatých s přístupem více voleb i s výzkumy volebního chování obecně. Empirickým zdrojem je Česká volební studie 2010.
Problematika negativní reklamy
Machek, Václav ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
První kapitola této práce obsahuje souhrn informací, definic, metod, postupů, účinků, legislativních charakteristik a možností využití negativní reklamy v politických volebních kampaních, včetně popisu jejího historického vývoje v České republice a Spojených státech amerických. Druhá kapitola obsahuje hypotézy pro dotazníkové šetření veřejného mínění, včetně jeho vyhodnocení a analýzu negativních prvků voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2006 a 2010, se zaměřením na sledování vývoje využití negativní reklamy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.