Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Matejko, Filip ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Práca obsahuje stručný prehľad niektorých moderných bezpilotných prostriedkov a neskôr aj ich možnosti aplikácie do riadeného vzdušného priestoru Európy. Pojednáva o aktuálnej legislatíve zaoberajúcej sa rozličnými oblasťami integrácie UAS a procesom aktualizácie a tvorby tejto legislatívy. Ďalšia časť práce sa zaoberá prieskumom možností využitia bezpilotných lietadiel v komerčnej sfére a ich vplyvom na súčasnú leteckú dopravu. Posledná časť je venovaná technickej stránke spojenej s integráciou UAS do riadených priestorov. Sú tu popísané aktuálne systémy CNS a ich možný vývoj v spojení s bezpilotnými prostriedkami a takisto je značná časť práce venovaná aj technológii S&A (Sense and Avoid). Počas celej práce je postupne vyhodnotená aktuálna situácia prevádzky UAS a sú navrhnuté nutné a odporúčané zmeny ktoré, sa budú musieť pre ich plnohodnotnú integráciu do riadených priestorov vykonať.
Analýza rozpoznání chodce řidičem vozidla
Šlapal, David ; Kropáč, František (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rozpoznáním chodce řidičem vozidla za různých jízdních a světelných podmínek. Úvodní část se zabývá základními teoretickými poznatky bezpečnosti a opatřeními proti vzniku dopravní nehody mezi chodcem a vozidlem. Stěžejní část bude zaměřena na viditelnost chodců z pohledu řidiče na pozemních komunikacích při snížené viditelnosti, tedy ve tmě. V praktické části budou shrnuty výsledky experimentu za použití zvoleného vozidla a účasti vybraných osob (figurantů). Při realizaci tohoto experimentu bude měřena vzdálenost, na kterou bude schopen řidič detekovat, rozpoznat a identifikovat chodce na zvoleném úseku komunikace tak, aby byl řidič schopen včas a bezpečně zastavit vozidlo, nebo vyhnout se překážce.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci prvků aktivní bezpeč. vozidel.
Havel, Jan ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci je provedena rozsáhlá rešerše prvků aktivní bezpečnosti v současných vozidlech z oblasti kondiční, ovládací a pozorovací bezpečnosti. U vybraných prvků jsou detailně popsány požadavky na ně kladené a moderní konstrukční řešení. Dále je zpracován přehled vybraných prvků podle zvolených výrobců a zhodnoceny předpokládané trendy vývoje v budoucnosti.
Detekce pohybujících se objektů ve videu s využitím neuronových sítí pomocí Android aplikace
Mikulec, Vojtěch ; Kiac, Martin (oponent) ; Myška, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zrealizováním funkčního řešení problematiky klasifikace účastníků dopravního provozu pomocí mobilních zařízení s operačním systémem Android. Cílem je vytvořit Android aplikaci, která klasifikuje vozidla v reálném čase za použití zadní kamery a ukládá časové značky klasifikace. Testování probíhá převážně na vlastní, různě modifikované datové množině. Je natrénováno celkem pět modelů a změřeno zatížení hardwaru při použití každého z nich. Nejlepší přesnosti klasifikace dosahuje předtrénovaný model sítě MobileNet, který je dotrénován o 6 tříd – 62,33 %. Výsledky jsou shrnuty a v závěru je formulováno, jakým způsobem je možné rychleji a přesněji analyzovat dopravní data.
Výpočetní model a analýza jízdní dynamiky vozidla
Mrázek, František ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vytvoření výpočetního modelu a analýze jízdní dynamiky vozidla v souvislosti s principy a zákony, které úzce souvisí s jízdní dynamikou vozidla. Do modelu použijeme klíčové fyzikální jevy související s jízdní dynamikou vozidla, vhodné pro jejich modelování a analýzu. Model bude demonstrovat v několika vhodně zvolených situacích jízdní dynamiku vozidel a tím vytvoří možnost porovnat výsledky s daty získanými z volně dostupných publikací a testů.
Detekce, sledování a klasifikace automobilů
Vopálenský, Radek ; Sochor, Jakub (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat v jazyce C++ systém pro detekci, sledování a klasifikaci automobilů ze streamů nebo záznamů dopravních kamer. Systém běží na platformě robotického operačního systému a využívá knihovny OpenCV, FFmpeg, TensorFlow a Keras. Pro detekci je využit kaskádový klasifikátor, pro sledování Kalmanův filtr a pro klasifikaci konvoluční neuronová síť. Z celkového počtu 627 automobilů bylo správně sledováno 479. Z toho bylo klasifikováno celkem 458 (nejsou zahrnuty kamiony nebo nákladní automobily). Výsledný systém je možné využívat pro analýzu dopravy.
Vývoj v oblasti elektronických systémů automobilů a jejich diagnostika
Šenk, Vladislav
Tématem této bakalářské práce je vývoj v oblasti elektronických systémů a jejich diagnostika. V první části je práce zaměřena na asistenční systémy ADAS, kde jsou popsány jednotlivé senzory používané asistenčními systémy. Je zde dále uvedeno jejich základní rozdělení a následuje popis jednotlivých asistenčních systémů. Následující část je zaměřena výskyt umělé inteligence v automobilech. Je zde uvedena definice, vývoj a strategie učení. Ve třetí kapitole jsou uvedeny diagnostické systémy. Kapitola je zakončena uplatněním umělé inteligence jako diagnostického systému. V další kapitole jsou popsána elektroinstalace a popsány typy elektroinstalačních systémů. Poslední kapitola je věnována autonomním systémům, ať již dnes používaných, nebo teprve systémů, které mají svůj textový souhrn, ale nejsou pro ně vyvinuté technologie. V této kapitole je dále obsaženo monitorování prostředí a řidiče a dosažení minimálního rizika.
Ekonomické aspekty dopravní situace a chování řidičů
VLACHOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá pravidly kruhového objezdu a vypočítává náklady na čekání při vjíždění na kruhový objezd. Zaměřuje se také především na osoby vjíždějící a vyjíždějící z kruhového objezdu. Teoretická část definuje základní pojmy týkající se dopravy, chování řidičů a kruhových objezdů. Samotná praktická část se skládá z představení města Tábora a tří kruhových křižovatek, které se v něm nacházejí, což je jedna z nejdůležitějších částí této bakalářské práce. Pro potřeby vyhodnocení práce bylo potřeba získat záznamy kruhových objezdů. Jako další krok je vyhodnocení, kde jsou porovnána některá volně dostupná data ze sčítání dopravy z Ředitelství silnic a dálnic z roku 2020 a spolu s údaji z videozáznamů kruhových objezdů jsou pomocí vzorců vypočteny celkové skutečné a společenské náklady. V závěru práce bylo stanoveno možné opatření na zlepšení situace ve formě dopravního značení a následně bylo společně se společenskými náklady posouzeno, zda se pořízení dopravního značení vyplatí.
Proces rozhodování o nákupu produktů dlouhodobé spotřeby
Kučaba, Martin ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem rozhodování o nákupu produktů dlouhodobé spotřeby. Cílem práce je prozkoumat, jak spotřebitele nacházejícího se v nákupním procesu ovlivňuje jeho primární sociální skupina. Sleduje také, jaké jsou konkrétní vlivy jednotlivých členů a jaké role tito členové mají. Současně zkoumá sentiment vůči elektromobilitě v sociálním prostředí kupujícího, čímž pomáhá získat představu o názorovém klimatu uvnitř primárních sociálních skupin kupujících. Samotná praktická část práce je založena na kvalitativním výzkumu, ve kterém bylo dotazováno šest majitelů elektromobilů. Ti v provedených interview retrospektivně popisovali své zkušenosti s nákupem. Transkripty z rozhovorů byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování, čímž bylo učiněno několik pozoruhodných zjištění. Výsledky studie ukazují na proměnlivý vliv primární sociální skupiny na spotřebitele v různých fázích nákupu a odhalují tendence kupujících selektivně přijímat názory okolí zejména v úvodu procesu rozhodování o nákupu vozu. Hlavním zjištěním analýzy byl také všeobecně nezanedbatelný vliv partnerek na nákup ve sledované skupině, včetně zjištění poukazujícího na významný rozdíl mezi působením rodiny prokreační a orientační na samotný nákupní proces.
Automobily jako zdroje znečišťujících látek a skleníkových plynů ve světle právní úpravy
Vodička, Jiří ; Fiala, Zdeněk (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou, kterou nelze v České republice označit za klasickou, ale v době klimatických změn a nutnosti přechodu k bezemisní dopravě a udržitelnému vývoji společnosti, za zcela stěžejní. Práce rámcově představuje unijní (a související národní) právní úpravu typového schvalování nových vozidel se zaměřením na zkušební cykly WLTP a RDE. Disertace analyzuje emisní normy Euro, které definují mezní limity pro znečišťující látky emitované vozidly a zároveň analyzuje unijní právní úpravu emisí CO2 z nových vozidel. Pro rozvoj bezemisní dopravy je zásadní dostatečná infrastruktura (př. dobíjecí stanice) a z tohoto důvodu je rozebírána předmětná právní úprava týkající se infrastruktury pro alternativní paliva, ale i vybraných alternativních paliv. Práce se taktéž zabývá konkrétními nástroji právní regulace (přímými i nepřímými), jejichž využití by mohlo dopomoci k rozvoji bezemisní dopravy a zároveň zlepšení kvality vnějšího ovzduší, a to zejména ve městech. V rámci nepřímých nástrojů je analyzována státní podpora a další finanční pobídky, jejichž cílem je podpořit rozvoj bezemisní dopravy. Analyzované přímé nástroje právní regulace zahrnují programy zlepšování kvality ovzduší, akční plány a nízkoemisní zóny, které jsou komparovány s německou právní úpravou. Tyto nástroje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.