Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorita učitele pohledem žáků střední odborné školy
Adlová, Romana
Bakalářská práce se zabývá problematikou zaměření na téma autority učitele po-hledem žáků střední odborné školy. Cílem teoretické části práce je objasnění pojmu autorita navazující na její typologii a kritéria členění autority. Teoretická část práce je dále zaměřena na autoritu učitele a vysvětluje spojitosti kázně a výchovy s autoritou v návaznosti na výchovné styly učitele. Závěr teoretické části práce je věnován osobnosti učitele a charakteristice vybraných vyučovacích stylů. V praktické části práce je hlavním úkolem zjistit všeobecné vnímání či hodnocení autority z pohledu žáků, dále co především tvoří podle žáků autoritu učitele, který z vyučovacích a výchovných stylů autoritu učitele pozitivně ovlivní a jaký způsob nejčastěji preferují učitelé k udržení kázně ve třídě. Pro výsledek cíle praktické části práce je použito dotazníkové šetření. Otázky jsou směřovány k respondentům, tedy žákům střední odborné školy gastronomické a střední průmyslové školy nacházející se v Olomouckém kraji. Výsledkem průzkumného šetření bakalářské práce je zjištění, že pojem autorita je vnímána žáky jako respektování osoby. Žáci hodnotí pojem autorita za důležitý základ, a to především pro fungování v naší společnosti. Díky autoritě, je nastaven řád, pořádek a vede ke slušnosti. Autorita učitele je založena na odbornosti, chování, spravedlnosti a důslednosti. Učitel si může autoritu posílit vyučovacím i výchovným stylem, který je bohatý na znalosti, dovednosti a směřuje k pochopení a k rozvoji osobnosti žáků. Jako prostředek k udržení kázně by měli učitelé používat zajímavou výuku, která u žáků zvedne pozornost a napomáhá tak k udržení kázně ve vyučování.
Souvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věku
Pokorná, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sportovní aktivity žáků a jejich rodinné zázemí
JIROUT, Vladimír
Jako cíl této bakalářské práce jsme si dali zjistit podobné tendence v rodinách informantů ve vztahu ke sportu. Jednotlivé odpovědi jsme porovnali a v některých případech nalezli shodu. V teoretické části byly vysvětleny základní pojmy a zajímali jsme se o děti staršího školního věku. Dále nás pak zajímalo rodinné zázemí ve vztahu k výchově dětí a působících výchovných stylů v rodině. Ve třetí kapitole jsme se krátce zabývali motivací a vztahy ke sportovním aktivitám. V praktické části jsme vedli rozhovory s dětmi ze dvou vybraných škol a celkem tak hovořili s osmi informanty. V rámci zachování anonymity byly všem přiřazeny kódy, pod kterými se o informantech zmiňujeme. Jednotlivé odpovědi jsme zpracovali, porovnávali a hledali mezi nimi shodné tendence, které jsme shrnuli v závěrečné diskuzi. V příloze naleznete jeden z rozhovorů.
Interkulturní vztahy a jejich rozdílné pohledy na výchovu dětí
TEKIN, Nela
Bakalářská práce se zabývá Interkulturními vztahy a jejich pohledy na výchovu dětí. Teoretická část definuje pojmy kultura, interkulturní partnerství a rodinu a výchovu. Ke zpracování bakalářské práce byl využit kvalitativní typ výzkumu. Pro kvalitativní výzkumné šetření byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru, který byl nadále zpracován do případových studií neboli kazuistik. Výzkumný soubor tvořily čtyři interkulturní rodiny, které spolu žijí ve vzájemném partnerství alespoň jeden rok a vychovávají spolu alespoň jedno dítě. Na základě výsledků bylo zjištěno, že se v rodinách vyskytují rozdílné pohledy na výchovu dětí, dále bylo zjištěno, že nejčastějším úskalím interkulturního vztahu je jazyková bariéra. Jako pozitiva byla nejvíce označováno bilingvnost u dětí, vzájemné obohacení kultury druhého partnera a vzájemná komunikace.
Vztah rodinného výchovného stylu a školní kázně žáků
VETÝŠKA, Jakub
Bakalářská práce se zabývá vztahem výchovného stylu a školní kázně u žáků druhého stupně základní školy. V teoretické části jsou představeny základní modely výchovných stylů, popsána základní teoretická východiska vztahující se ke kázni žáků a popsány změny ve výchově a kázní žáků s vývojem doby. Primárním cílem empirické části je zjistit, zda existují statisticky významné rozdíly ve školní kázni žáků ve vztahu k jejich výchovnému stylu v rodině. Dalším cílem je zjistit, zda existuje statisticky významný rozdíl v ukázněnosti dívek a chlapců. V rámci výzkumného šetření, které má kvantitativní podobu, byly použity tři dotazníky, a to dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině, dotazník na měření školní kázně žáků a osobnostní dotazník BFI-10. Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině byl za účelem zvýšení validity administrován jak rodičům, tak dětem. Dotazník na měření školní kázně žáků byl administrován třídním učitelům daných žáků. Výzkumný vzorek tvoří 117 dětí (ze 4 základních škol), 206 rodičů (115 matek a 91 otců) a 13 učitelů. Výsledky výzkumu prokázaly ve škále ukázněnosti statisticky signifikantní rozdíl mezi emočním vztahem v rodině a ukázněností žáka ve škole. Mezi výchovným řízením v rodině a ukázněností žáka nebyl nalezen statisticky signifikantní rozdíl u žádné položky. Dále byl u nepřipravenosti na vyučování a narušování výuky objeven statisticky významný rozdíl v ukázněnosti mezi dívkami a chlapci, kdy bylo zjištěno, že dívky jsou ve zmíněných situacích ukázněnější než chlapci. Analýzou bylo dále odhaleno, že extraverze statisticky významně pozitivně koreluje se škálou ukázněnosti, přívětivost statisticky významně negativně koreluje se lhaním, svědomitost statisticky významně negativně koreluje s podváděním a otevřenost ke zkušenostem statisticky významně negativně koreluje se škálou ukázněnosti.
Vliv výchovných stylů na regulaci činnosti dětí s médii v rodině
KAHLERTOVÁ, Jindřiška
Tato práce se věnuje přezkoumání vlivu rodinného výchovného stylu na regulaci dětského užívání médií. Použitá metoda je metaanalýza ve které se setkává 18 mezinárodních studií na téma rodina, výchovný styl, děti a užívání médií. Vliv výchovných stylů na regulaci dětského užívání médií byl v interpretaci vyhodnocen jako určující. Z kvantitativní i kvalitativní části shodně vychází jako nejvhodnější a vlastně jediný správný demokratický výchovný styl. U ostatních výchovných stylů nedochází k důležitému souběhu působení dimenzí kladného emočního vztahu a pevného výchovného řízení. V aplikaci na výzkum výchovných stylů v ČR je vidět, že pozitivnímu vlivu demokratického výchovného stylu je vystavena poměrně malá část dospívajících. Dále se při analýze zviditelnily již celkem známé vztahy mezi počtem a umístěním médií v domácnosti a jejich problémovým užíváním. Ukazuje se také velmi silný vliv dlouhodobé kontroly na míru a způsob užívání médií. Rodinné vztahy mají určující vliv na chápání kontroly dítětem. V rodinách s nevyrovnanou vztahovou a sociální situací může docházet k zanedbání primární prevence problémového užívání médií. Jako zajímavá se ukazují určitá nedorozumění v komunikaci dětí a rodičů ohledně samoty dětí u média a jejich zralosti k autonomnímu jednání. Z nich mohou oboustraně plynout nesrovnalosti ve vzájemných očekáváních.
Postoje žáků k problematice trestů
Svatoňová, Růžena ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Postoje žáků k problematice trestů" pojednává o vnímání trestů žáky 2. stupně základní školy ve Skuhrově nad Bělou. V teoretické části se věnuji problematice definice osobnosti žáka a učitele, popisuji jednotlivé výchovné styly a v neposlední řadě samozřejmě tresty, jejich definici, druhy a funkci. Praktická část je sestavena na základě kvantitativního výzkumu mezi žáky ZŠ Skuhrov nad Bělou. Zaměřuje se na jejich názory a znalosti v oblasti definice trestů a v oblasti jejich druhů. Dále zkoumá jejich vlastní zkušenosti s tresty. Cílem práce je zjistit názory dotazovaných žáků, tyto názory utřídit a případně srovnat s názory dospělých, které již byly provedeny.
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova v České republice
Motyčka, Pavel
V rámci této práce jsme zjišťovali, jak ovlivňuje etická výchova chování žáků a sociální klima třídy. Ke zjišťování výsledků jsme použili smíšenou kvantitativně-kvalitativní metodologii. V kvantitativní části jsme realizovali výzkum pomocí přirozeného experimentu s jednou sledovanou nezávisle proměnou, kterou byl program etické výchovy aplikovaný po dobu jednoho roku mezi žáky základních a středních škol. Sledovanými závisle proměnnými byly u žáků: míra prosociálního chování, míra úzkostnosti a míra behaviorálních problémů, ve skupině: kvalita sociálního klimatu a míra důvěry. V kvalitativní části jsme se snažili sledovat jak a na základě čeho, žáci a učitelé vnímají etickou výchovu. Použité metody sběru dat byly: nominační technika, dotazník O tvých spolužácích, dotazník O tvých pocitech, dotazník CES, dotazník SDQ. V kvalitativní části jsme použili dotazník s otevřenou otázkou: Co mi etická výchova dala a co vzala? Domníváme se, že výzkum můžeme uzavřít předpokladem, že v kvantitativní části došlo minimálně v rámci našeho výzkumného vzorku k přijetí hypotézy, že etická výchova snižuje u žáků míru úzkostnosti a dalších emocionálních symptomů, a že obsah výuky vede žáky k většímu zaujetí prací a ke snížení nepozornosti. Můžeme se také domnívat, že na základě vykázaných výsledků došlo k částečnému potvrzení...
Výchovné styly a priority z perspektivy vietnamských rodičů žijících v České republice.
LISAC, Jiří
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku rodinné výchovy v kontextu názorů a zkušeností vietnamských rodičů. Shromažďuje pohledy na různá pojetí výchovy, na preference výchovných stylů a na priority v souvislosti s hodnotovým a kulturním světem vietnamské minority v České republice. V praktické části práce na bázi kvalitativní metodologie jsou zhodnoceny názory rodičů z prostředí vietnamské komunity na výchovu vlastních dětí. V příslušných kategoriích jsou identifikovány relevantní údaje vycházející z popisu volby výchovného stylu a pojmenování priorit, které tito informanti považují za podstatné ve výchově svých potomků.
Souvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věku
Pokorná, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.