Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Výškově nastavitelná oj postřikovače
JECH, Radek
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spojitelnosti motorových a nemotorových vozidel s hlubším zaměřením na tažné vozidlo kategorie T - traktor, a spojitelnosti nemotorového vozidla pomocí pevné oje. V praktické části se diplomová práce zabývá návrhem konstrukčního řešení výškově nastavitelné oje postřikovače pomocí 3D konstrukčního softwaru. Pomocí analytických výpočtů jsou zjištěny celkové silové účinky na rám postřikovače a následně je provedena kontrola spojujících elementů. Celková kontrola pevnosti je provedena pomocí MKP analýz v softwaru Ansys Student 2024.
Vliv seřízení palivové soustavy na spotřebu paliva a kouřivost motoru sledovaného traktoru po generální opravě.
HOFMAN, Marek
Tato diplomová práce je zaměřena na sledování parametrů vznětového spalovacího motoru při různém nastavení palivové soustavy. V úvodní části práce je uveden základní princip práce a popis jednotlivých částí palivových soustav s řadovým vstřikovacím čerpadlem. V další části práce jsou popsány prováděné změny v nastavení palivové soustavy, sledované parametry motoru a také jsou zde představena vozidla, která byla použita v průběhu měření. V poslední části práce jsou uvedeny a vyhodnoceny naměřené hodnoty.
Alternativní paliva v zemědělství
HANEK, Martin
Tato práce zmiňuje dosavadní alternativní paliva, která se používají. Dále obsahuje současný stav zemědělské techniky, která je poháněna alternativními palivy. Možnosti palivových systémů, jejich způsob a funkce. V závěru práce je úvaha, které palivo by bylo možné a nejlepší do budoucna rozvíjet.
Výpočtové modelování dynamických vlastností traktoru
Hejčl, Pavel ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá posouzením vlivu zadního neseného žacího stroje na dynamiku traktoru. V úvodní části jsou shrnuty poznatky používaných variant odpružení a jejich konstrukční provedení. Dále jsou popisovány aktuální možnosti nástrojů pro simulaci dynamiky traktorů a konstrukce zadního tříbodového závěsu. Hlavní část práce je věnována sestavování multibody modelu traktoru s neseným žacím strojem. Správnost sestavení virtuálního prototypu traktoru je ověřena porovnáním s technickým experimentem na skutečném traktoru. Validovaný model je dále používán k analýzám různých přesně definovaných ustálených i přechodových jízdních stavů typických pro tuto soupravu.
Hybridní pohony v konstrukci traktorů
Líčeník, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává přehled typů hybridních pohonů v konstrukci traktorů. Zhodnocuje jejich funkční výhody i nevýhody a uvádí příklady některých traktorů a jejich součástí. Zaměřuje se na komponenty používané v hybridních pohonech. V závěru jsou zhodnoceny jednotlivé varianty z hlediska emisí a ekonomičnosti provozu.
Racionalizace výroby součásti zemědělského stroje
Tenora, Tomáš ; Osička, Karel (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá procesem obrábění výkovku ojnice, a to ve spolupráci se společností Zetor Tractors a.s. První kapitola práce je zaměřena na bližší představení společnosti. Druhá kapitola obsahuje podrobnější rozbor technické dokumentace a požadavků na výrobu předmětu studie, tedy sestavy ojnice. Ve třetí kapitole je detailně rozebrána a popsána stávající technologie výroby. Čtvrtá kapitola si klade za cíl návrh nové technologie použitelné pro výrobu ojnice v požadované jakosti. Pátá kapitola je zacílena na samotné testování nově navržené technologie. V poslední, tedy šesté kapitole je provedeno technicko-ekonomické zhodnocení navrženého postupu.
Specifika dopravních nehod zemědělské techniky
Tamáši, Adam ; Polcar, Adam (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá specifiky dopravních nehod zemědělské techniky. Úvodní část se věnuje definování, co to jsou zemědělská vozidla a jejich stručným charakteristikám. Dále rozebírá specifické technické předpisy pro provoz zemědělské techniky na pozemních komunikacích. Experimentální část popisuje metodiku a interpretuje výsledky experimentálního měření jízdní dynamiky soupravy traktoru s pracovním strojem neseným, které obsahovalo jízdní zkoušky brzdění v přímém směru, vyhýbací manévr a zrychlení při současném odbočení vlevo. Měřen byl kromě hodnot zrychlení také vliv neseného pracovního stroje, velikosti poměrného zatížení přední řiditelné nápravy či tlak v pneumatikách. V analýze učiněných zjištění jsou výsledky porovnány s jízdní dynamikou běžných osobních vozidel a podrobně rozebrány nejčastější příčiny dopravních nehod zemědělské techniky.
Jízdní dynamika traktoru
Renza, Jaroslav ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jízdní dynamiky traktorů v závislosti na jejich hmotnosti a stáří. V úvodní části se práce zabývá stručnou historií vývoje a teoreticky definuje základní koncepci rozboru traktoru. Dále práce obsahuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdní dynamiky. Experimentální část rozebírá průběh realizovaného měření na vybraném vzorku traktorů a interpretuje naměřené hodnoty. Závěrečná analogie se zabývá vyhodnocením provedeného měření a údajů z těchto měření zjištěných.
Design zemědělského traktoru
Horáček, Radim ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je design zemědělského traktoru zaměřený na inovativní přístup k návrhu s technickými, estetickými, ergonomickými a ekologic- kými požadavky. Cílem designu je navržení svébytného a tvarově charakteristického stroje nesvázaného konvenčním řešením. Na traktor je pohlíženo z pohledu vztahu farma–zemědělský stroj, alternativního přístupu k pohonu a šetrnosti jeho provozu ke svému okolí.
Analýza řadicího mechanizmu traktoru
Netopil, Jan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řadicí mechanizmy manuálně řazených převodovek traktorů. Poskytuje ucelený přehled všech důležitých konstrukčních uzlů řadicího mechanizmu s rozborem vlivu konstrukce na výslednou velikost síly potřebné k řazení. Hlavním cílem práce je návrh a validace experimentálního zařízení pro měření silových účinků řadicího mechanizmu sériově vyráběného traktoru v reálném provozu. Návrh experimentálního zařízení je podložen studií používané měřicí techniky a obdobných experimentálních zařízení. Finální konstrukce je volena na základě výběru metodou vážených hodnot, zohledňující požadavky na konstrukci. Pro realizaci měření je navržen a sestaven funkční měřicí řetězec. Za účelem vyhodnocení dat z technického experimentu je vytvořen v softwaru MSC Adams View multibody model navrženého experimentálního zařízení, prostřednictvím kterého se z měřených hodnot získají reálné parametry řadicího mechanizmu. Navržené experimentální zařízení přináší možnost kompletní analýzy a následné optimalizace řadicího mechanizmu traktoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.