|
Návrh železničního obloukového mostu přes silnici I/33
Uher, Michal ; Nečesal, Petr (oponent) ; Marván, David (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je alternativní návrh nosné konstrukce jednokolejného ocelového železničního mostu o jednom poli. Most se nachází v km 44,179 na trati Jaroměř - Dvůr Králové. Překračovanou překážkou je silnice I/33. Teoretické rozpětí je 42 m. Hlavní nosná konstrukce je Langerův trám. Je tvořena trámem, obloukem, závěsy, mostovkou vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosné prvky jsou z oceli S355J2+N, S235J2+N, S355NL. Návrh jednotlivých částí je prováděn podle platných norem ČSN EN.
|
|
Železniční most přes řeku Moravu mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm
Křivánek, David ; Štrba, Michal (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením železničního mostu přes řeku Moravu mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm na trati č. 341. Stávající železniční most má rozpětí 20,5 + 60 + 20,5 m. Bylo zpracováno pět různých variant s odlišným statickým systémem. Všechny varianty mostní ocelové konstrukce byly navrženy a řešeny s dolní ortotropní mostovkou. Pro výběr finální varianty byly všechny varianty staticky posouzeny a porovnány pomocí multikriteriální analýzy na základě zvolených kritérií. Finální varianta byla následně podrobněji posouzena dle platných norem.
|
|
Železniční most přes Váh mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá
Lezová, Lívia ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nové ocelové konstrukce jednokolejného železničního mostu s dolní ortotropní mostovkou. Řešená mostní konstrukce je umístěna na trati č. 123 mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá v místě, kde trať kříží řeku Váh. Stávající most na trati má rozpětí 50 + 50 + 50 + 50 m. Zadání bylo zpracováno v pěti variantách ocelové mostní konstrukce s dolní ortotropní mostovkou. Každá varianta má jiný statický systém, jiný počet polí a jiný typ nosné konstrukce. Porovnání variant bylo provedeno pomocí multikriteriálního hodnocení na základě zvolených kritérií. Nejvhodnější varianta byla následně zpracována podrobněji. Výpočty byly provedeny dle platných norem ČSN EN.
|
|
Přepočet a variantní řešení ocelové konstrukce mostu na drážní komunikaci
Boček, Michal ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je posouzení stávajícího ocelového železničního jednokolejného mostu podle v současnosti platných norem. Konstrukčně je most řešen jako tři prosté nosníky o rozpětí 25 ; 98 a 25m , krajní pole jsou prosté nosníky, střední pole je trám vyztužený obloukem se svislými táhly, mostovka je ocelová ortotropní s podélnými otevřenými výztuhami a příčníky. Dále je proveden návrh a posouzení dalších variant uspořádání středního pole, a pro výslednou variantu kruhového oblouku s radiálními závěsy je provedeno podrobné posouzení a výkresová dokumentace.
|
|
Železniční most přes Váh mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá
Lezová, Lívia ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nové ocelové konstrukce jednokolejného železničního mostu s dolní ortotropní mostovkou. Řešená mostní konstrukce je umístěna na trati č. 123 mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá v místě, kde trať kříží řeku Váh. Stávající most na trati má rozpětí 50 + 50 + 50 + 50 m. Zadání bylo zpracováno v pěti variantách ocelové mostní konstrukce s dolní ortotropní mostovkou. Každá varianta má jiný statický systém, jiný počet polí a jiný typ nosné konstrukce. Porovnání variant bylo provedeno pomocí multikriteriálního hodnocení na základě zvolených kritérií. Nejvhodnější varianta byla následně zpracována podrobněji. Výpočty byly provedeny dle platných norem ČSN EN.
|
|
Návrh železničního obloukového mostu přes silnici I/33
Uher, Michal ; Nečesal, Petr (oponent) ; Marván, David (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je alternativní návrh nosné konstrukce jednokolejného ocelového železničního mostu o jednom poli. Most se nachází v km 44,179 na trati Jaroměř - Dvůr Králové. Překračovanou překážkou je silnice I/33. Teoretické rozpětí je 42 m. Hlavní nosná konstrukce je Langerův trám. Je tvořena trámem, obloukem, závěsy, mostovkou vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosné prvky jsou z oceli S355J2+N, S235J2+N, S355NL. Návrh jednotlivých částí je prováděn podle platných norem ČSN EN.
|
|
Přepočet a variantní řešení ocelové konstrukce mostu na drážní komunikaci
Boček, Michal ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je posouzení stávajícího ocelového železničního jednokolejného mostu podle v současnosti platných norem. Konstrukčně je most řešen jako tři prosté nosníky o rozpětí 25 ; 98 a 25m , krajní pole jsou prosté nosníky, střední pole je trám vyztužený obloukem se svislými táhly, mostovka je ocelová ortotropní s podélnými otevřenými výztuhami a příčníky. Dále je proveden návrh a posouzení dalších variant uspořádání středního pole, a pro výslednou variantu kruhového oblouku s radiálními závěsy je provedeno podrobné posouzení a výkresová dokumentace.
|