Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané aspekty státní maturitní zkoušky z pohledu studentů pražských gymnázií
Andrýsková, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této diplomové práce je státní maturitní zkouška a její vybrané aspekty z pohledu studentů pražských gymnázií. Cílem práce je zmapovat současnou situaci týkající se státních maturitních zkoušek s důrazem na vybrané aspekty této zkoušky, přičemž na tyto aspekty bude nahlíženo především ze strany bývalých ale i současných studentů pražských gymnázií. Teoretická část nejprve nastiňuje vývoj maturitních zkoušek a dále se věnuje státním maturitním zkouškám, které se od svého uvedení v roce 2011 upravují a mění. Tato část byla inspirována odbornou literaturou, ale také především internetovými zdroji a pracemi vzniklými na podobné téma. V neposlední řadě jsou také zmíněny vybrané mediální ohlasy týkající se tématu státní maturitní zkoušky. Druhá, empirická část, byla vypracována na základě výzkumu provedeném na vybraných pražských gymnáziích. Tento výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumným cílem bylo analyzovat vybrané aspekty státní maturitní zkoušky přímo u zdroje - tedy nahlédnout na maturitní zkoušku prostřednictvím studentů, ale také pedagogů. Pedagogové tvořili doplňující skupinu respondentů ve výzkumu.
Výuka a testování dovednosti psaní. Nad státní maturitní zkouškou z německého jazyka
Kolářová, Martina ; Vachková, Marie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent) ; Ondráková, Jana (oponent)
Název práce: Výuka a testování dovednosti psaní. Nad státní maturitní zkouškou z německého jazyka. Autor: Martina Kolářová Ústav: Ústav germánských studií, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova Vedoucí práce: doc. PhDr. Marie Vachková, Ph.D. Abstrakt: Předkládaná dizertační práce se věnuje tématu psaní ve výuce němčiny jako cizího jazyka v kontextu státní maturitní zkoušky z němčiny. Tato nová forma centrálně řízené maturitní zkoušky už svou podstatou a globálním charakterem ovlivňuje výuku na školách, proto se výzkum zaměřuje na to, do jaké míry a jakým způsobem se vliv této zkoušky projevuje ve výuce a ve výsledné kompetenci psaní u skupin žáků maturitních ročníků. Data vychází především z vyjádření učitelů, ale zohledněna je také perspektiva žáků, stejně jako analýza výsledků jejich písemných prací. Zájem o tuto problematiku vychází z aktuálnosti proměny procesu maturitního testování v cizích jazycích a kritických hlasů, které se především v počátku celého projektu ozývaly a vyzývaly k revizi a ověření přínosu nové maturitní zkoušky pro žáky a jejich výuku. Testování v cizích jazycích má dlouholetou tradici a patří k velmi dobře zpracovaným oblastem didaktiky, což umožňuje komplexní pohled na problematiku státní maturity v kontextu dalších jazykových zkoušek a také na oblasti výuky, které jsou s...
Komparativní analýza jazykové a komunikační kompetence v psaných komunikátech u studentů 4. ročníku SŠ. Hodnocení maturitních slohových prací ve vztahu k jejich jazykové úrovni
Holubová, Petra ; Chejnová, Pavla (oponent) ; Štěpáník, Stanislav (oponent)
Rigorózní práce se zabývá analýzou jazykové a komunikační kompetence v psaných komunikátech, které vznikly jako práce maturitní na jaře 2014. Vzorek analyzovaných slohových prací pochází od studentů z víceletého, čtyřletého gymnázia, odborné školy a středního odborného učiliště s nástavbovým studiem. V teoretické části práce je vymezen vztah mezi komunikační a jakovou kompetencí a taktéž principy jejich osvojování v rámci komunikační výchovy na středních školách. Dále se práce zabývá nastavením kritérií a způsobem hodnocení písemné části státní maturitní zkoušky. Výzkumná část práce představuje komparativní analýzu autentických komunikátů, jež je zacílena nejen na úroveň obou výše uvedených kompetencí, ale také na posouzení objektivity hodnocení písemných prací, které vypracovali vyučující na konkrétních školách. Součástí textu jsou výňatky z analyzovaných komunikátů, citace z odborné literatury, grafy, tabulky a také přílohy v podobě certifikátu hodnotitele písemné práce z českého jazyka a bodové škály, dle které jsou písemné komunikáty hodnotiteli bonifikovány. Klíčová slova Komunikační kompetence Jazyková kompetence Komunikační výchova Státní maturitní zkouška Písemný komunikát Hodnocení slohových prací

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.