Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák s dyslexií na 2. stupni základní školy
Heřmánková, Marie ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na jednu ze specifických poruch učení, a to konkrétně na problematiku dyslexie na druhém stupni základní školy v souvislosti se sebepojetím žáka. V praktické části jsou zpracovány kasuistiky tří dívek a Q-technikou také jejich sebepojetí. Poznatky, které shrnuji v závěru bakalářské práce, mohou být užitečné pro pracovníky pedagogickopsychologické poradny a pro všechny, kdo se zabývají problematikou vzdělávání dětí s dyslexií.
Arteterapie jako podpůrný prostředek u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ
ZATLOUKALOVÁ, Kamila
Bakalářská práce "Arteterapie jako podpůrný prostředek u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ" v teoretické části zpracovává témata úvodu oboru arteterapie a jeho historie, dále se zabývá i arteterapeutickým přístupem k dětem a ontogenezí dětského výtvarného projevu, mapuje vývoj přístupu českého vzdělávacího systému k dětem se speciálními potřebami a uvádí příklady alternativních přístupů, mezi které by se jako podpůrný prostředek dala řadit i arteterapie. V praktické části práce předkládá dvě kazuistiky využití arteterapie ve vzdělávání dětí z 1. stupně ZŠ. Tvorba s dětmi je představena chronologicky a jsou rozebírány jednotlivé její znaky a diskutován jejich možný význam s přihlédnutím k osobnosti dítěte. Závěr přináší shrnutí a poznatky z praxe využitelné pro pedagogy a další profese, zaměřené na kreativní přístup k dětem.
Dítě se specifickými poruchami učení v rodině
NOVÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se věnuje tématu "Dítě se specifickými poruchami učení v rodině" a zaměřuje se na rodinné kontexty specifických poruch učení. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký dopad mají specifické poruchy učení u dítěte na fungování rodiny, jak rodina ovlivňuje úspěšnost dítěte a jak se rodina vypořádává s problémy takto postiženého dítěte. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, které se vztahují k danému tématu. Popisuje specifika jednotlivých poruch učení, jejich projevy a důsledky pro dítě a jeho rodinu. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které bylo uskutečněno pomocí polostrukturovaného rozhovoru.
Biofeedback a jeho použití
Dvořák, Jiří ; Hrozek, Jan (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Cílem práce je popsat obecné typy biologické zpětné vazby užívané k terapeutické léčbě některých psychosomatických nemocí. Popis se následně zaměřuje zejména na nápravu lehkých mozkových dysfunkcí pomocí EEG biologické zpětné vazby. Konkretizují se vlastnosti a technické požadavky na tuto terapii, jejíž názorný princip v závěru práce prezentuje aplikace EEG biofeedback, navržená ve vývojovém prostředí LabView 7.1 s pomocí přístrojového vybavení MP35 a NI USB-6221.
Specifické poruchy v učení matematice na 2. stupni ZŠ ve vztahu k informačním technologiím
BRABCOVÁ, Andrea
Cílem této bakalářské práce je vytvoření uceleného materiálu, pro žáky se specifickými poruchami učení, s podporou počítače. Vycházím z problematického učiva druhého stupně základní školy v souvislosti s reedukačními technikami. Dále popisuji a hodnotím současnou nabídku učebnic a možnosti učení s podporou počítače.
Přístup učitele 1. st. ZŠ k žákovi s dysortografií
ROBOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřená na přístup učitelů 1. stupně základní školy k žákům s dysortografií. V teoretické části zmiňuji vymezení pojmu specifické poruchy učení a základním rozdělením. Dále se zabývám charakteristikou a vymezením základních pojmů, tedy dysortografií, jejích příčin a projevů, diagnostiku a základy reedukační péče. Empirická část je zaměřena na žáky s dysortografií. Metodou pozorování zjišťuji, jak vyučující přistupují k žákovi ve vyučovacím procesu. Pomocí dotazníkového šetření jsou upřesněny a doplněny některé informace o žákovi pedagogem. Cílem práce je zmapovat přístup a postoj pedagogů k žákům s dysortografií ve vyučovacím procesu.
Matky dětí se SPU / Matky dětí se specifickými poruchami učení
GALDIA, Silvie
Diplomová práce se zabývá tématem mateřství dítěte se specifickými poruchami učení, které může být v mnoha ohledech pro matku náročné. Práce je tradičně členěna na část teoretickou, která je zaměřena na dítě, rodinu jako systém a mateřství v kontextu specifických poruch učení, dále část praktickou. Praktická část je věnována výzkumnému kvalitativnímu šetření, které mapuje pomoci hloubkových rozhovorů vnímání problematiky specifických poruch učení u dítěte matkami, zaznamenává nejvíce zatěžující oblasti péče o dítě a jejich očekávání, obavy z budoucnosti. Cílem výzkumného šetření je identifikovat hlavní okruhy problémů a případné další kontexty specifických poruch učení u dítěte, tak jak je vnímají právě matky účastnící se tohoto výzkumu.
Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU
NOVOTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce nese název "Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU". Její obsah je členěn na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je posléze dělena do tří základních kapitol. První oddíl představuje problematiku specifických poruch učení (SPU), tedy definici, členění, etiologii a diagnostiku. V následující části je pojednáváno o žákovi s vývojovou poruchou učení. Tato kapitola se věnuje dítěti se SPU ve školním prostředí. Zahrnuje možnosti úpravy vzdělávání dítěte s vývojovou poruchou učení, jeho hodnocení a nápravu. Není zde opominut ani sociální a emocionální dopad těchto obtíží na dítě. Poslední a nejvýznamnější kapitola teoretické části je nazvána "Vnímání dětí se specifickými poruchami učení učiteli na 1. stupni ZŠ". Zde jsou rozepsané jednotlivé aspekty, které mohou ovlivňovat pedagogy a jejich percepci dětí se SPU. Druhou polovinou bakalářské práce je část praktická, tedy výzkumné šetření. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vnímají učitelé 1. stupně ZŠ děti se specifickou poruchou učení. Konkrétněji je tento výzkum zaměřen na rozdíl percepce dětí s vývojovou poruchou učení mezi učiteli a studenty. Zabývá se i rozdíly ve vnímání role pedagoga pro tyto děti mezi muži a ženami. Celý výzkum byl vykonán kvalitativně.
Domácí příprava na anglický jazyk u dětí s dyslexií (případová studie)
ČAPKOVÁ, Ludmila
V práci, zabývající se specifickými poruchami učení z hlediska výuky anglického jazyka, se snažím vybrat a vypracovat vhodná cvičení, která povedou ke zlepšení výsledků jednoho konkrétního žáka s poruchami učení na hodinách angličtiny ve škole a obecně ke zlepšení jeho znalostí anglického jazyka. Cílem tedy je jednak zlepšit žákovy školní výsledky a také prohloubit jeho znalosti jazyka. První část bakalářské práce se věnuje definicím a terminologii týkající se specifických poruch učení. Druhá část je zaměřena na praktická cvičení, která nejlépe budou vyhovovat žákovým potřebám, a závěrečnému zhodnocení výsledků cvičení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.